
Bogusław Kisielewski, prezes zarządu grupy Kino Polska
W samym III kwartale 2022 roku wstępne przychody z umów z klientami wzrosły o 2 proc. r/r do 65,0 mln zł. Wynik operacyjny wyniósł 10,3 mln zł (-19 proc. r/r), a wynik netto 6,7 mln zł (-39 proc. r/r).
Znaczący wpływ na wynik operacyjny i wynik netto miały koszty wynikające z różnic kursowych, co jest następstwem osłabienia się złotego do dolara amerykańskiego. Zjawisko to było obserwowane zarówno w III kwartale jak i w skali całego bieżącego roku.
– Wstępne wyniki z działalności Grupy po trzech kwartałach tego roku pokazują, że nasz zdywersyfikowany biznes generuje rosnące przychody również w ramach mniej sprzyjającego otoczenia rynkowego. Notujemy większe wpływy ze sprzedaży reklam, co wynika z rosnącej oglądalności naszych kanałów naziemnych, jak i stale powiększające się przychody z emisji kanałów płatnych. W tym obszarze w ostatnich miesiącach obserwowaliśmy znaczny przyrost abonentów u jednego z operatorów oferującego pakiety naszych kanałów. Wpłynęło to pozytywnie zarówno na poziom przychodów jak i na marże – informuje Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Grupy Kino Polska.
– Umocnienie się dolara wobec złotego sprawiło, że w wyniku widoczny jest negatywny wpływ różnic kursowych. Odczuwamy także skutki refarmingu. Gdyby nie ten czynnik przychody z reklamy na kanale Stopklatka z pewnością byłyby wyraźnie wyższe. Przyglądamy się uważnie temu zjawisku, by móc w pełni oszacować skalę utraconych przychodów w perspektywie całego roku. Widzimy natomiast wyraźny wzrost oglądalności kanału Zoom TV, który nie był objęty refarmingiem. Rosnące przychody z reklamy na tym kanale przybliżają nas do osiągnięcia rentowności segmentu Zoom TV, i to pomimo inwestycji w rozwój oferty programowej na tym kanale – dodaje Bogusław Kisielewski.
Publikacja pełnych wyników finansowych i operacyjnych Grupy Kino Polska po III kwartałach br. została zaplanowana na 17 listopada 2022 r.
Grupa Kino Polska TV zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.