Grupa LPP wypracowała blisko 20 mln zł zysku netto w III kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

LPP odnotowało 19,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2019 r. wobec 91,56 mln zł zysku rok wcześniej.

lpp, wyniki, akcje, handel

Fot. LPP

Zysk operacyjny wyniósł 140,51 mln zł wobec 129,21 mln zł zysku w roku poprzednim. EBITDA wyniosła 395,96 mln zł (wg MSSF16) wobec 217,42 mln zł rok wcześniej (wg MSR17).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2348,16 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 2.043,94 mln zł w roku poprzednim.

– Największe nominalne wzrosty sprzedaży w III kwartale 2019 roku wygenerowało Sinsay. Wynik ten marka uzyskała dzięki kolekcjom, które spotkały się z uznaniem klientek oraz konsekwentnemu rozwojowi powierzchni. Największe dynamiki sprzedaży w III kwartale 2019 roku zanotowały: marka Sinsay – dzięki udanej kolekcji i dynamicznemu rozwojowi powierzchni, marka Cropp oraz marka House – dzięki kontynuacji poprawy kolekcji r/r. Przychody marki Reserved odnotowały najmniejszą dynamikę sprzedaży r/r, której przyczyną był spadek sprzedaży w Polsce w sklepach stacjonarnych. Coraz większa część sprzedaży marki Reserved jest w sprzedaży internetowej (szczególnie kolekcja dziecięca). Jednocześnie za granicą marka Reserved odnotowała wzrost sprzedaży r/r. Trzy marki: Reserved, Cropp i Mohito w III kwartale 2019 roku wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju – czytamy w raporcie.

>> Promocja: tylko do końca listopada 12 miesięcy abonamentu w cenie 6! >> Sprawdź co zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w III kwartale 2019 roku wzrosły o 4,2 proc. i były dodatnie w sierpniu i we wrześniu 2019 roku. Dodatnie LFL w III kwartale odnotowały wszystkie marki za wyjątkiem Reserved. W okresie sprawozdawczym największe (dwucyfrowe) LFL osiągnięte zostały na Ukrainie, w Rosji, Rumunii i Wielkiej Brytanii. Dodatnie LFL zanotowaliśmy również w Niemczech.

– W III kwartale 2019 roku GK LPP osiągnęła dzięki sprzedaży internetowej 227 mln zł przychodów, tj. 50,6 proc. więcej niż przed rokiem. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży on-line zostały osiągnięte dzięki rozwojowi e-sklepów poza Polską, wydatkom na marketing (współpraca z blogerkami i influencerkami) i zmianom przyzwyczajeń klientów z Polski (sklepy częściowo zamknięte w niedziele). Przychody internetowe w III kwartale 2019 roku stanowiły 9,7 proc. sprzedaży GK oraz 11,4 proc. przychodów Polski. Około 55 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju – czytamy dalej.

W III kwartale 2019 roku GK LPP odnotowała dynamiczny wzrost sprzedaży w rejonie CIS, krajach Europy oraz na Bliskim Wchodzie. Wzrost sprzedaży w rejonie CIS został osiągnięty dzięki wysokiej dynamice sprzedaży w Rosji i na Ukrainie oraz dzięki nowemu rynkowi -Kazachstanowi. Pozytywnie na sprzedaż w innych krajach Europy wpłynął rozwój powierzchni (szczególnie w rejonie krajów Południowo-Wschodniej Europy) oraz dobre przyjęcie kolekcji przez klientki i klientów Europy Zachodniej. Wzrost na Bliskim Wschodzie był wynikiem rozwoju w Izraelu. W III kwartale 2019 roku sprzedaż z zagranicy przewyższyła sprzedaż w Polsce. Przychody z zagranicy stanowiły 53,8 proc. sprzedaży Grupy a przychody z Polski 46,2 proc. sprzedaży Grupy. Największy nominalny przyrost przychodów r/r odnotowała Rosja, Polska, Ukraina oraz Rumunia.

– Sprzedaż detaliczna (w sklepach stacjonarnych) na m2 GK LPP w III kwartale 2019 roku spadła o 2,3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na spadek ten wpływ ma otwieranie coraz większych powierzchniowo salonów – dodano także.

Wydatki inwestycyjne (capex) w III kwartale 2019 roku wyniosły 237,0 mln PLN tj. 13,0 proc. więcej w stosunku do III kwartału roku poprzedniego ze względu na wydatki związane z rozwojem sieci sprzedaży (szczególnie za granicą), rozbudową biur w Gdańsku i Krakowie oraz nakłady na systemy informatyczne.

W I-III kw. 2019 r. spółka miała 110,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 192,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6.389,98 mln zł w porównaniu z 5.674,03 mln zł w roku poprzednim. EBITDA wyniosła 1.123,02 mln zł (wg MSSF16) wobec 581,54 mln zł rok wcześniej (wg MSR17).

Na koniec III kw. 2019 roku LPP dysponowało 1.746 sklepami w 24 krajach o łącznej powierzchni 1.168 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowały się 838 sklepy (638,3 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z III kwartałem 2018 roku wzrosła o 12,8 proc. W III kwartale 2019 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do III kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (58,2 tys. m2), natomiast największą dynamikę wzrostu powierzchni osiągnęła marka Sinsay (45,5 proc. r/r)

W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2019 r. wyniosła 101,51 mln zł wobec 234,37 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT lpp, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR