
(Fot. spółka)
– Oczekuje się, że całkowita wartość przedsiębiorstwa ‚enterprise value’ zgodnie z umową wyniesie około 110 mln zł. Kwota 87 mln zł została zapłacona przy podpisaniu umowy i obejmuje również zwyczajowe rozliczenia związane z gotówką, zadłużeniem, kapitałem obrotowym i wartością pieniądza w czasie. Pozostała część zostanie rozliczona przed końcem 2024 roku i zostanie oparta o osiągnięcie przez Craftware określonych celów finansowych w latach 2021-2022 a także będzie uzależniona od spełnienia określonych innych warunków – czytamy w komunikacie.
Nabycie zostanie sfinansowane ze środków własnych Orange Polska oraz dostępnych źródeł finansowania. Transakcja nie wymaga zgody organów regulacyjnych.
– Zakupy przenoszą się do sieci w coraz szybszym tempie, a to przyspiesza cyfryzację relacji z klientami w firmach, czyniąc nowoczesne systemy CRM, tzw. connected CRM centralnym elementem architektury IT w wielu przedsiębiorstwach. Wraz z dołączeniem Craftware do Grupy Orange Polska, zyskujemy dostęp do tego szybko rozwijającego się segmentu rynkowego, a także kolejne możliwości by wykorzystać kompetencje, które już mamy, m.in. w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, hybrydyzacji infrastruktury IT, integracji aplikacji czy migracji do chmury. Pozwoli to wzmocnić pozycję Orange Polska jako długoterminowego partnera strategicznego w cyfrowej transformacji naszych klientów. Żeby maksymalnie wykorzystać potencjał synergii, zdecydowaliśmy, że Craftware stworzy grupę kapitałową z BlueSoft, spółką, którą przejęliśmy w 2019 r. Bardzo się cieszę, że kluczowi menedżerowie Craftware pozostaną w spółce i będą wspólnie z nami kształtować przyszłość – powiedziała wiceprezes zarządu Orange Polska ds. rynku biznesowego Bożena Leśniewska, cytowana w komunikacie.
Firma Craftware działa na rynku od 2009 roku i zajmuje się analizą, projektowaniem i wdrażaniem systemów zarządzania relacjami z klientami CRM. Posiada doświadczenie we wdrażaniu i integracji tzw. systemów connected CRM w technologii Salesforce, platformy CRM nr 1 na świecie, z której korzysta ponad 150 000 firm na całym świecie. Baza klientów Craftware obejmuje duże firmy z branży farmaceutycznej, FMCG, handlu detalicznego i finansów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2020 r. Craftware osiągnęła 63 mln zł przychodów oraz 16 mln zł zysku EBITDA. Na koniec czerwca 2020 r. dla Craftware pracowało około 320 osób.
– Cieszymy się, że dołączamy do grupy Orange Polska. To znakomita szansa by przyspieszyć rozwój naszego biznesu. Naszym celem jest spełnianie potrzeb klientów za pomocą całego spektrum technologii i usług. Rozwijając współpracę z BlueSoft będziemy to mogli robić jeszcze skuteczniej, jednocześnie skupiając się, tak jak dotychczas na technologii Salesforce.com. Wierzymy także, że ten krok oznacza większą stabilność dla naszych pracowników i jeszcze większe możliwości rozwoju – powiedział prezes Craftware Jacek Zawłock.
– Rozwój kompetencji w zakresie rozwiązań ICT to jeden z kluczowych filarów naszej strategii. Jestem bardzo zadowolony, że Craftware dołączył do Grupy Orange Polska. Jestem przekonany, że pozwoli nam to lepiej wykorzystywać możliwości rynkowe i wzmocni nas na naszej drodze do trwałego wzrostu – dodał prezes Orange Polska Julien Ducarroz.
Według Orange Polska, ogłoszona transakcja jest kolejnym krokiem w realizacji strategii na rynku biznesowym, która koncentruje się na poszerzaniu kompetencji o usługi ICT z dużą wartością dodaną w celu zaspokojenia rosnącego popytu ze strony klientów w obszarach transformacji cyfrowej.
– Nabycie Craftware które następuje po nabyciu BlueSoft w 2019 roku będzie uzupełnieniem kompetencji i umiejętności już istniejących i rozwijanych w Grupie Orange Polska, czyniąc jej ofertę bardziej wszechstronną i konkurencyjną. W 2019 r. Orange Polska osiągnął 731 mln zł przychodów z usług ICT i był to wzrost o 31 proc. w porównaniu z 2018 r. – podsumowano w komunikacie.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.