
Fot. mat. prasowe
– Zarząd Wirtualna Polska Holding S.A. […] podjął uchwałę w sprawie wystąpienia do rady nadzorczej oraz walnego zgromadzenia spółki z wnioskiem w sprawie podziału zysku za rok 2021 zgodnie z poniższymi założeniami:
1) zysk netto spółki wykazany w jednostkowym sprawozdaniu finansowym spółki za rok obrotowy 2021 w kwocie 42 662 227 zł:
a. przeznaczyć na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy spółki w wysokości 1,20 zł na jedną akcję, w maksymalnej, łącznej wysokości 35 318 218,8 zł, przy czym kwota dywidendy przypadająca na każdą akcję zostanie zaokrąglona w dół do pełnych groszy, natomiast różnica pomiędzy wskazaną powyżej kwotą, a kwotą dywidendy przysługującą akcjonariuszom, z uwzględnieniem takich zaokrągleń, zasili kapitał zapasowy spółki,
b. kwotę zysku netto pozostałą po wypłacie dywidendy przekazać na kapitał zapasowy spółki – czytamy w komunikacie.
Proponowany dzień ustalenia prawa do dywidendy został wyznaczony na 4 lipca 2022 roku, a dzień wypłaty dywidendy na 12 lipca 2022 roku.
Proponowany podział zysku jest zgodny z polityką dywidendową spółki przyjętą 20 grudnia 2016 roku, zgodnie z którą zarząd spółki będzie wnioskował do walnego zgromadzenia o wypłatę dywidendy na poziomie powyżej 1 zł na jedną akcję, jednakże nie więcej niż 70 proc. skonsolidowanego zysku netto grupy kapitałowej spółki wykazanego w sprawozdaniu finansowym za dany rok obrotowy.
Zarząd spółki rekomendując wypłatę dywidendy, bierze pod uwagę istotne czynniki, w tym w szczególności:
- bieżącą sytuację finansową grupy kapitałowej spółki,
- plany inwestycyjne grupy kapitałowej spółki,
- potencjalne cele akwizycyjne spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej spółki,
- przewidywany poziom wolnych środków pieniężnych w spółce w roku obrotowym, w którym przypada płatność dywidendy, podkreślono.
Jednocześnie podano, że rada nadzorcza spółki podjęła uchwałę, zgodnie z którą pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu. Ostateczna decyzja dotycząca podziału zysku spółki zostanie podjęta przez zwyczajne walne zgromadzenie spółki.
Grupa WP miała 61,7 mln zł zysku netto w IV kw. 2021 r.
Grupa WP odnotowała 61,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w IV kw. 2021 r. wobec 39,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 71,01 mln zł wobec 54,76 mln zł zysku rok wcześniej.
EBITDA (wg. MSSF 16) wyniosła w IV kw. ub.r. 92,71 mln zł wobec 74,14 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) – odpowiednio: 96,16 mln zł wobec 79,77 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 250,02 mln zł w IV kw. 2021 r. wobec 218,46 mln zł rok wcześniej.
W całym 2021 r. spółka miała 182,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 78,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 872,24 mln zł w porównaniu z 632,29 mln zł rok wcześniej.
– Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online w 2021 r. wzrosły o 37 proc. r/r, do 721,6 mln zł. Na wzrost przychodów największy wpływ miały:
* silny wzrost przychodów w części mediów online (co było związane ze znacznym wzrostem rynku reklamy online, zwłaszcza w I połowie 2021 r.),
* wzrost r/r przychodów spółki Wakacje.pl, sprzedającej wycieczki zagraniczne, w związku z poprawą otoczenia rynkowego, poluzowaniem obostrzeń i dostępnością szczepień przeciwko COVID-19. W 2021 r. przychody Wakacje.pl były znacząco wyższe w porównaniu do 2020 r., jednak wciąż ok. 20 proc. poniżej roku 2019 r.
* dynamiczny rozwój Superauto, spółki prowadzącej sprzedaż samochodów online – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W 2021 r. EBITDA (wg. MSSF 16) wyniosła 310,1 mln zł wobec 202,55 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) – odpowiednio: 307,82 mln zł wobec 216,92 mln zł.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 42,66 mln zł wobec 40,97 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.