
(Fot. Spółka)
Wzrost wyceny jest efektem podwyższenia prognozy zysku netto w perspektywie 1 i 2-letniej odpowiednio o 17 i 21 proc. Wynika to z następujących czynników:
- oczekiwanego przyspieszenia wzrostu ARPU (średni przychód na klienta) spowodowanego nowym cennikiem (per agend zamiast per stanowisko) i dalszej dosprzedaży usług po zakończeniu migracji do wersji LiveChat 3.0;
- przychody i rentowność spółki zyskują dodatkowy bodziec za sprawą wysokiego kursu dolara gdyż 100 proc. przychodów jest generowanych w tej walucie, przy ok. 50 proc. kosztów;
- pozytywny wpływ oczekiwanego wprowadzenia ulgi podatkowej IP Box (analitycy szacują, że ulga obniży efektywną stopę podatkową z 19 proc. do ok. 7 proc.).
Globalna kwaratanna i zamknięcie gospodarek (lockdown) przeniosło biznes, aktywność konsumentów i konsumpcję rozrywki do internetu. Cyfryzacja światowej gospodarki postępuje od wielu lat, ale nieoczekiwany czynnik w postaci wybuchu pandemii znacząco przyspieszy te trendy.
– Zdaniem Haitong Banku, trend ten powinien wyraźnie zwiększyć zapotrzebowanie na live chaty, które potencjalnie mogą stać się głównym kanałem kontaktu z klientem, kosztem tradycyjnych rozmów głosowych. LiveChat jako globalny gracz z wysoko ocenianym produktem LiveChat 3.0, wspomaganym przez pozostałe produkty jak ChatBot, HelpDesk, KnowledgeBase i MarketPlace, wydaje się być bardzo dobrze przygotowany do obecnej sytuacji. Przy spodziewanej wypłacie 100 proc. zysku w formie dywidendy, implikowana stopa dywidendy wynosi ok. 6 proc, co jest bardzo atrakcyjnym poziomem, zwłaszcza w kontekście bardzo niskich stóp procentowych – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego, szefa Działu Analiz Haitong Banku.
Rozwój i modernizacja LiveChat 3.0 oraz przystosowanie go do najnowszych standardów, pozwoliło spółce pozostać jednym z najlepiej ocenianych w skali globalnej dostawców live chatów. Oprócz zwiększania bazy klientów, LiveChat koncentruję się przede wszystkim na zwiększeniu ARPU/MRR (miesięczne cykliczne dochody) i podjął w tym kierunku kilka działań:
- LiveChat 3.0 ma nowy mechanizm cenowy i rozlicza klientów per agent (Price Per Agent/Account), zamiast poprzedniego per stanowisko (Price Per Seat);
- Plan Business wart 50 USD miesięcznie jest obecnie najpopularniejszy, podczas gdy wcześniej był to plan Team, który kosztował 33 USD za miesiąc;
- Okres próbny został skrócony do 14 z 30 dni, co poprawiło konwersje;
- ChatBot znacząco rozszerzył swoje plany cenowe, które obecnie obejmują: Starter (USD 50/m), Team (USD 149/m), Business (USD 499/m), Enterprise (indywidualnie negocjowane), zamiast jednego planu Starter wcześniej;
- HelpDesk jest komercyjnie udostępniany wraz z pakietem Starter (USD 4/m), Team (USD 19/m) oraz Enterprise (indywidualnie negocjowane);
- Portfolio MarketPlace zawiera obecnie ponad 170 aplikacji z nowymi ciekawymi integracjami m. in. Slack (USD 9/m), Apple Business Chat i CallPage.
Szacunki kwartalnych prognoz wyników
W IV kw. 2019/2020 analitycy oczekują przychodów w wysokości 9,1 mln USD, co oznacza wzrost o 17 proc. r/r i o 9 proc. kw/kw. W przeliczeniu na PLN, Haitong Bank oczekuje przychodów w wysokości 35,7 mln PLN, co oznacza wzrost o 21 proc. r/r i o 10 proc. kw/kw. Wpływ na wzrosty ma umocnienie kursu dolara o 3,6 proc. r/r. Analitycy spodziewają się marży brutto na poziomie 85 proc., co oznacza wzrost o 0,5 pp. r/r i współczynnika kosztów ogólnego zarządu na poziomie 23,5 proc. (wzrost o 2,8 pp. r/r). Rozpoczęcie rozpoznawania ulgi IP Box może zwiększyć zysk netto o około 7,2 mln PLN (rozliczenie ulgi w okresie I-III kw. 2019/20). Haitong Bank szacuje zysk netto w IV 19/20 na poziomie 27,8 mln PLN, co oznacza wzrost o 83 proc. r/r.
LiveChat Software to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ponad 28 tys. klientów z ok. 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat.
Raport na temat LiveChat Software powstał 15 kwietnia 2020 r. Autorem opracowania jest Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz, Haitong Bank. Skrót raportu, w tym informacje o ewentualnym konflikcie interesów, jest do pobrania TUTAJ