Haitong Bank podwyższył cenę docelową dla LiveChat Software

Omawiane walory:

Konrad Księżopolski, szef Działu Analiz Haitong Bank, w raporcie z 30 lipca utrzymał rekomendację kupuj dla LiveChat, jednocześnie podwyższając cenę docelową do 101 zł z 73,40 zł.

(Fot. Spółka)

Haitong Bank podniósł cenę docelową spółki z powodu wyższych prognoz zysku netto na kolejne 2 lata odpowiednio o 21/24 proc., które wynikają z:  

  1. wyższej niż oczekiwano liczby przyłączeń netto dzięki przyspieszeniu procesów digitalizacji w dobie koronawirusa;
  2. szybszego niż oczekiwano wzrostu ARPU dzięki nowemu cennikowi usług Live Chat/ChatBot oraz większego wykorzystania komunikacji cyfrowej, co jest efektem przyspieszenia procesu cyfryzacji gospodarki przez covid-19.

– LiveChat, ze swoim portfelem cyfrowych narzędzi komunikacyjnych sprzedawanych globalnie w modelu SaaS jest oczywistym beneficjentem pandemii, która oprócz tego, że wywołała bezprecedensowe zawirowania na rynku, także przyspieszyła rozwój e-commerce, cyfrowej komunikacji i rozrywki oraz wirtualnej gospodarki na niespotykaną dotąd skalę. Nawet kiedy pandemia minie, przyzwyczajenie do rozwiązań cyfrowych powinno się utrzymać, ponieważ są one bardziej wydajne i tańsze. Według wyliczeń analityków LiveChat jest obecnie wyceniany ze wskaźnikiem P/E na poziomie 22,4x, co wydaję się niską wyceną biorąc pod uwagę wzrost zysku netto w tym roku o 29 proc – argumentuje Konrad Księżopolski, szef Działu Analiz Haitong Bank.

>> AAAAA… RPU to podstawa – omówienie sprawozdania finansowego LiveChat po 4 kw. 2019/2020 r. (1 kwartał kalendarzowy 2020).

W ostatnim raporcie Haitong Banku dotyczącym LiveChat z 15 kwietnia br., analityk prognozował, że pandemia przyspieszy transformację cyfrową, a co za tym idzie komunikację cyfrową. W analizie padło stwierdzenie, że spółka ze swoim rosnącym portfelem usług jest jednym z najpoważniejszych kandydatów do skorzystania na lockdownie. W istocie I kw. 2020/21 (II kw. roku kalendarzowego 2020) zakończył się wzrostem przyłączeń netto do około 1,7 tys. (wobec 0,2 tys. w poprzednich 2 kwartałach), podczas gdy tylko w maju br. odnotowano rekordowy wzrost przyłączeń netto w liczbie ok. 0,7 tys. Ten świetny wynik został osiągnięty pomimo wyraźnie wyższego wskaźnika odejść, który według prognoz analityków może w I kw. 2020/2021 osiągnąć poziom 3,8-4 proc. wobec standardowego poziomu 2,9-3,2 proc. Wynika to z faktu, że wśród klientów LiveChat jest wiele firm boleśnie dotkniętych pandemią, które musiały zawiesić działalność albo ciąć koszty. Bardziej istotny wniosek płynący z analizy I kw. 2020/2021 jest taki, że dużo więcej firm uznało produkty LiveChat za przydatne i zdecydowało się za nie zapłacić. Haitong Bank zauważa, że spółka jest sprawdzonym dostawcą narzędzi do komunikacji cyfrowej. Choć globalny lockdown się skończył, biznes i aktywność konsumentów nie powróciły do normalności. Ekspert Haitong Banku wątpi, aby kiedykolwiek to się stało, ponieważ społeczeństwo zdało sobie sprawę z wygody i korzyści e-commerce oraz pracy w domu, a technologia w coraz większym stopniu to umożliwia. I kw. 2020/2021 był dość wyjątkowy i zakłócony poprzez pandemię. W kolejnych kwartałach analityk spodziewa się liczby przyłączeń netto na poziomie 0,8-1 tys. kwartalnie, czyli znacząco wyższej niż 0,2 tys. w ostatnich 2 kwartałach, ale jednocześnie znacznie niższej niż prognozowanej na rekordowy I kw. 2020/2021. Konrad Księżopolski zauważa jednak nowe podejście do cennika (za osobę, a nie za miejsce) w przypadku podstawowego produktu LiveChat, który w połączeniu z nowym cennikiem ChatBot wzmacnia ARPU bardziej niż się tego spodziewano. Dlatego analityk Haitong Banku zdecydowanie podnosi prognozę ARPU na najbliższe 2 lata do odpowiednio 116,1/122 USD ze 102,5/106,6 USD dotychczas.

– Baza klientów ChatBot osiągnęła w IV kw. 2019/2020 poziom ponad 1,1 tys. Wprowadzenie nowego cennika z kwotami 50/149/499 USD do negocjacji, zamiast jednej stawki 50 USD, podniosła ARPU, które wzrosło do około 55 USD w IV kw. 2019/2020, wobec 50 USD wcześniej. Analitycy oczekują, że w I kw. 2020/2021 ARPU wzrośnie do 60 USD. Zakładając ok. 70 przyłączeń netto, spółka powinna zakończyć I kw. 2020/2021 z bazą klientów na poziomie 1,4 tys. i przychodami w wysokości 250 tys. USD. Oznacza to, że ChatBot powinien wnieść około 2,5 USD do całościowego ARPU lub generować 2,5 proc. łącznych przychodów – czytamy w raporcie.

Prognoza na I kw. 2020/2021

LiveChat już poinformował, że przychody w I kw. 2020/2021 osiągnęły 10,4 mln USD, co oznacza wzrost o 31 proc. r/r i 15 proc. kw/kw (9,1 mln USD w IV kw. 2019/2020). Spółka przekazała, że największy wpływ na ten wzrost miało szybsze tempo przyłączeń netto i wyższe ARPU. Analityk Haitong Banku oczekuje marży brutto na poziomie 87 proc. (wobec 90,3 proc. w IV kw. 2019/2020) i wskaźnika kosztów ogólnego zarządu na poziomie 25 proc. (wobec 24,5 proc. w ostatnim kwartale). Haitong Bank spodziewa się, że EBITDA wyniesie 28,7 mln zł, co oznacza wzrost o 47 proc. r/r i 10 proc. kw/kw. LiveChat zdecydował się skorzystać z ulgi IP Box, stąd analityk spodziewa się, że I kw. 2020/2021 efektywna stopa podatkowa wyniesie 19,5 proc. (stawka zbliżona jak przed wprowadzeniem ulgi). Haitong Bank oczekuje, że zysk netto LiveChat wyniesie 21,2 mln zł (wzrost o 44 proc. r/r), którego nie można porównać kw/kw ze względu na ulgę IP Box.

LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

Rekomendacje dla LiveChat Software powstała 30 lipca 2020 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, szef Działu Analiz Haitong Bank. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Livechat, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR