
(Fot. GPW)
Zysk operacyjny wyniósł 22,63 mln USD wobec 1,77 mln USD straty rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 24,87 mln USD wobec 1,21 mln USD zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 26,1 mln USD wobec 29,72 mln USD zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 71,33 mln USD w IV kw. 2023 r. wobec 77,67 mln USD rok wcześniej.
W całym 2023 r. spółka miała 82,18 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 32,01 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 283,44 mln USD w porównaniu z 318,62 mln USD rok wcześniej. Skorygowany wynik netto wyniósł odpowiednio: 87,28 mln USD wobec 64,62 mln USD rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął w ub.r. 103,13 mln USD wobec 49,69 mln USD zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 108,23 mln USD wobec 82,3 mln USD zysku rok wcześniej.
– W minionym roku skorygowana EBITDA Huuuge wyniosła 108,2 mln USD, czyli była wyższa o 31,5 proc. r/r. Skorygowany wynik netto sięgnął 87,3 mln USD, rosnąc o 35,1 proc. r/r. Osiągnięte bardzo dobre wyniki operacyjne były efektem decyzji o koncentracji na rentowności i szeregu zmian organizacyjnych, m.in. redukcji zatrudnienia i obniżenia bazy kosztowej – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Przychody w 2023 r. wyniosły 283,4 mln USD, czyli były o 11 proc. niższe niż rok wcześniej, co było przede wszystkim związane z decyzją o zaprzestaniu aktywnego rozwijania gry „Traffic Puzzle”.
– Wskaźniki operacyjne ‚Huuuge Casino’ oraz ‚Billionaire Casino’ ustabilizowały się w 2023 roku, a liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) rosła począwszy od drugiego kwartału minionego roku. Główne wskaźniki monetyzacji flagowych gier: ARPDAU i ARPPU zanotowały wzrosty odpowiednio o 8 proc. oraz 13 proc. rok do roku, co plasuje je w czołówce najlepiej zarabiających gier typu social casino. Zmiana ta była rezultatem strategii wdrożonej w 2022 roku i kontynuowanej w 2023 roku, której istotnym elementem było skupienie się na monetyzacji i utrzymaniu istniejącej bazy graczy, a tym samym ograniczenie wydatków na marketing i pozyskiwanie użytkowników (UA) – czytamy dalej.
W 2024 roku spółka zamierza zwiększyć wydatki na marketing flagowych gier oraz wprowadzić ich kolejne funkcjonalności oparte na interakcjach społecznych.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w całym 2023 r. wyniósł 154,25 mln USD wobec 7,71 mln USD straty rok wcześniej.
– Wyniki potwierdzają skuteczność obranej strategii optymalizacyjnej, pozwalającej na poprawę rentowności na trudnym w ostatnim czasie rynku gier mobilnych. Wprowadzone zmiany w ekonomice gier pozwoliły istotnie poprawić średnie wskaźniki przychodów per klient, a stopniowej odbudowie podlega również przeciętna dzienna liczba graczy, co może zwiastować poprawę koniunktury w segmencie mobilnym, chociaż spółka spodziewa się utrzymania przychodów w 2024r. na zbliżonym poziomie oraz lekkiego pogorszenia skorygowanej EBITDA i w konsekwencji osiąganej marży w wyniku zwiększenia nakładów na marketing i pozyskanie użytkowników – komentuje wyniki Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Huuuge: Skoryg. wynik EBITDA będzie niższy r/r, przychody zbliżone do ub.r. w 2024 roku
Huuuge spodziewa się, że skorygowany wynik EBITDA i skorygowana marża EBITDA mogą w 2024 r. być niższe r/r, natomiast przychody będą zbliżone do 2023 r.
– W 2024 Huuuge planuje inwestować w swoje flagowe gry, zarówno wprowadzając nowe funkcjonalności jak i zwiększając wydatki na marketing i pozyskiwanie użytkowników. W efekcie skorygowany wynik EBITDA i skorygowana marża EBITDA mogą być niższe rok do roku, ale nadal na wysokim poziomie – rentowność pozostaje priorytetem spółki. W ujęciu całorocznym Huuuge spodziewa się przychodów zbliżonych do 2023 roku, przy czym w pierwszej połowie roku spółka spodziewa się ich lekkiego spadku, po którym w drugim półroczu ma nastąpić odbicie. Huuuge oczekuje, że koszty operacyjnie pozostaną na zbliżonym poziomie r/r – czytamy w komunikacie.
Huuuge zaprosiło do skupu maks. 7,14 mln akcji własnych po 9,8042 USD/szt.
Huuuge zdecydowało o skupie do 7 139 797 akcji własnych, stanowiących 10,64 proc. udziału w kapitale, ustalając cenę brutto na 9,8042 USD za sztukę, co odpowiada 38,50 PLN przy kursie USD/PLN banku centralnego z 13 marca br. Na skup akcji przeznaczyła 70 mln USD.
Termin na składanie ofert sprzedaży rozpoczyna się 19 marca i kończy 18 kwietnia 2024 roku o godz. 12:00 czasu warszawskiego (6:00 czasu nowojorskiego). Przewidywana data zakończenia i rozliczenia transakcji to 23 kwietnia 2024 r.
– W ubiegłym roku zrealizowaliśmy program skupu akcji własnych o wartości 150 mln USD, przekazując część wygenerowanej wartości akcjonariuszom. Podjęliśmy także decyzję o przeprowadzeniu kolejnego programu skupu akcji własnych, o wartości 70 mln USD, który rozpocznie się 19 marca. Oznacza to, że w przeciągu 9 miesięcy rozdystrybuujemy do akcjonariuszy łącznie 220 mln USD. Nasz bilans pozostaje silny i umożliwia nam poszukiwanie dalszych możliwości rozwoju, zarówno organicznego, poprzez rozwijanie naszych flagowych gier i tworzenie nowych, a także poprzez inwestycje i przejęcia – powiedział CEO Wojciech Wronowski, cytowany w komunikacie.
Na datę zaproszenia spółka posiada 4 069 428 akcji własnych.
Podmiotem pośredniczącym w wykonaniu i rozliczeniu skupu akcji jest Ipopema Securities.
– Ogłoszenie skupu już na początku roku na istotną kwotę, pozwalającą skupić ponad 10 proc. z łącznej puli akcji, z dużą premią (35 proc.), powinno pozytywnie wpłynąć na notowania. Informacja potwierdza bardzo dobrą pozycję gotówkową spółki – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 283,4 mln USD w 2023 r.