
Huuuge miało 22,39 mln USD zysku netto, 27,6 mln USD zysku skoryg. EBITDA w I kw. 2023 r.
Zysk operacyjny wyniósł 24,51 mln USD wobec 10,67 mln USD zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 27,6 mln USD wobec 14,39 mln USD zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 71,75 mln USD w I kw. 2023 r. wobec 84 mln USD rok wcześniej.
– Nasza koncentracja na ciągłym generowaniu gotówki i zapewnieniu długowieczności naszych flagowych gier przyczyniła się do osiągnięcia najwyższego w historii poziomu skorygowanej rentowności EBITDA. Wierzymy, że nasze działania, koncentracja na generowaniu gotówki i fundamentach biznesu, jak również decyzje dotyczące alokacji kapitału, takie jak planowany skup akcji własnych, zostaną docenione przez naszych akcjonariuszy – powiedział założyciel i dyrektor generalny Huuuge Anton Gauffin, cytowany w komunikacie.
– W minionym kwartale nasza skorygowana EBITDA wzrosła niemal dwukrotnie (27,6 mln USD) w porównaniu z poprzednim rokiem (14,4 mln USD), osiągając najwyższy w historii poziom skorygowanej rentowności EBITDA. To osiągnięcie ustanawia nowy rekord dla Huuuge. W ciągu ostatnich czterech kwartałów (I kw. 2022 r. – I kw. 2023 r.) spółka dokonała niezwykłych postępów, osiągając łącznie w tym okresie skorygowany wynik EBITDA w wysokości 95,5 mln USD – czytamy w komunikacie.
Spółka poinformowała, że w I kwartale 2023 r. zainicjowała wiele programów mających na celu poprawę jej fundamentów.
– Zredukowaliśmy zatrudnienie w Grupie o około 20 proc. w porównaniu z końcem 2022 r. co przyniesie znaczne oszczędności w ujęciu rocznym, wzmacniając naszą pozycję finansową. W ramach tych zmian zaostrzyliśmy również naszą dyscyplinę budżetową, a także zmniejszyliśmy i zreorganizowaliśmy nasz dział marketingu. Nowy zespół marketingowy jest zoptymalizowany do działania w obecnym otoczeniu rynkowym. Kluczem jest analityczne podejście i dyscyplina w zakresie wydatków marketingowych, czyli koncentracja na najbardziej dochodowych kanałach i kampaniach. Zamknęliśmy też studio Traffic Puzzle i przestaliśmy rozwijać grę Traffic Puzzle. Ten krok pozwoli nam efektywniej alokować zasoby na inne projekty, zgodne z naszymi długoterminowymi celami – czytamy również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 93,44 mln USD wobec 1,2 mln USD straty rok wcześniej.
Zapisy w buy-backu na max. 17,12 mln akcji będą przyjmowane 1-29 czerwca
Rada dyrektorów Huuuge podjęła uchwałę w sprawie rozpoczęcia procesu nabywania do 17 121 919 akcji własnych (SBB) w kwocie do 150 mln USD, w drodze ograniczonego czasowo zaproszenia do sprzedaży (ITS). Proponowana cena nabycia brutto będzie wynosić 8,7607 USD za akcję (odpowiednik 37 zł, przy zastosowaniu kursu USD/PLN opublikowanego przez Narodowy Bank Polski (NBP) w dniu poprzedzającym dzień publikacji raportu).
Akcje te stanowią łącznie nie więcej niż 20,32 proc. kapitału zakładowego spółki i uprawniają do wykonywania łącznie nie więcej niż 21,5 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Akcje będą nabywane przez spółkę w ramach skupu akcji z zamiarem ich umorzenia (ang. retirement).
– Oferty sprzedaży w odpowiedzi na ITS można składać w dniach od 1 do 29 czerwca 2023 r. Ostateczna cena za akcję w PLN będzie określona poprzez pomnożenie powyższej ceny w USD przez średni kurs USD/PLN określony przez NBP w dniu poprzedzającym datę rozliczenia transakcji. Kwoty, które akcjonariusze spółki otrzymają po rozliczeniu SBB, zostaną pomniejszone o obowiązujące podatki u źródła, w tym podatki pobierane na mocy amerykańskiego Internal Revenue Code z 1986 r., z późniejszymi zmianami – czytamy w komunikacie.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 318,62 mln USD w 2022 r.