
Huuuge miało 9,1 mln USD zysku netto w II kw.
Skorygowany wynik netto wyniósł 11,44 mln USD w II kw. wobec 23,9 mln USD rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 11,24 mln USD wobec 25,85 mln USD zysku rok wcześniej.
EBITDA wyniosła 13,25 mln USD w II kw. wobec 26,51 mln USD rok wcześniej. Skorygowana EBITDA w II kw. br. wyniosła 15,59 mln USD wobec 27,92 mln USD rok wcześniej.
– Skorygowana EBITDA Huuuge za drugi kwartał wyniosła 15,6 mln USD i była niższa niż rok wcześniej, co wynikało głównie z wyższych niż w poprzednim roku nakładów na pozyskiwanie użytkowników. Zgodnie ze strategią przyjętą na rok 2021, większość budżetu marketingowego została przeznaczona na pierwszą połowę roku – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 97,54 mln USD w II kw. 2021 r. wobec 88,94 mln USD rok wcześniej.
W II kw. 2021 r. spółka osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 97,5 mln USD, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost ten generowany był głównie przez nowe tytuły (+163 proc.), a jego motorem był „Traffic Puzzle”.
– W II kw. 2021 r. osiągnęliśmy rekordowe przychody, których poziom w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrósł o 10 proc. pomimo wysokiej bazy porównawczej z drugiego kwartału 2020 r. i wymagającego otoczenia rynkowego. Nieustannie pracujemy nad poprawą wskaźników monetyzacji naszych istniejących gier. Nasze flagowe tytuły, czyli ‚Huuuge Casino’ i ‚Billionaire Casino’, ponownie osiągnęły rekordowy poziom ARPDAU (średnich przychodów na aktywnego użytkownika dziennego) i ARPPU (średnich przychodów na płacącego użytkownika). Jednocześnie odnotowaliśmy szybki wzrost ARPDAU dla naszych nowych gier, zarówno w ujęciu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca, w dużej mierze dzięki rosnącemu udziałowi Traffic Puzzle w portfelu. Udział nowych tytułów w przychodach ogółem w drugim kwartale wyniósł 12 proc. w porównaniu z 5 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia wyników zgodnych z oczekiwaniami rynku – powiedział dyrektor finansowy Huuuge Grzegorz Kania, cytowany w komunikacie.
Przychody z flagowych gier (‚Huuuge Casino’ i ‚Billionaire Casino’) osiągnęły rekordowo wysoki poziom 86,1 mln USD w 2 kw. 2021, przy znakomitych wskaźnikach monetyzacji: konwersji na poziomie 8,4 proc. (+1,2 pkt proc. r/r), ARPDAU w wysokości 1,96 USD (+36 proc. r/r) oraz ARPPU w wysokości 45,38 USD (+23 proc. r/r).
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że pomimo niskich nakładów inwestycyjnych w ostatnich miesiącach, związanych z okresem przekazywania gry, przychody przez nią generowane wzrosły, a grono jej użytkowników powiększyło się. Oczekujemy, że ‚Traffic Puzzle’ będzie głównym motorem napędowym wzrostu w najbliższych kwartałach. Jednocześnie nawiązujemy współpracę z nowymi partnerami i wybieramy najbardziej obiecujące studia gier dla naszego pionu wydawniczego. W II kw. br. zawarliśmy dwie nowe umowy i mamy w planach podpisanie co najmniej dwóch kolejnych przed końcem 2021 r. – podsumował założyciel i dyrektor generalny Huuuge Anton Gauffin.
W I-II kw. 2021 r. spółka miała 28,43 mln USD skonsolidowanej straty w porównaniu z 26,99 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 193,23 mln USD w porównaniu z 164,99 mln USD rok wcześniej.
Skorygowana EBITDA wyniosła 25,98 mln USD w I-II kw. br. wobec 45,64 mln USD rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-II kw. 2021 r. wyniosła 43,97 mln USD wobec 12,83 mln USD straty rok wcześniej.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe.