
Image Power podtrzymuje plan wejścia na NewConnect w I kwartale 2021 r.
Tegoroczna jesień była wyjątkowo gorąca dla Image Power. W listopadzie studio pozyskało z emisji akcji 1,6 mln zł. Cena emisyjna wyniosła 30 zł za sztukę i była o 50 proc. wyższa niż przy poprzedniej ofercie. Przy tym kursie wycena całej spółki przekroczyła 46 mln zł. To poziom nieco wyższy od już notowanych na rynku takich firm jak Varsav Game Studios czy Klabater.
Zgodnie z zapowiedziami, listopadowa emisja była ostatnią przed upublicznieniem spółki. Image Power wybiera się na giełdę, a dokładniej na NewConnect. Spółka liczy, że debiut nastąpi w pierwszym kwartale 2021 roku. Wycena z emisji będzie istotna. Zgodnie z regulaminem giełdy, cena akcji z ostatniej emisji przed wejściem spółki na rynek jest jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy ustalaniu kursu odniesienia na starcie notowań.
Drugim ważnym wydarzeniem w spółce była premiera pierwszej autorskiej produkcji – gry Dieselpunk Wars. Tytuł zadebiutował 19 listopada na platformie Steam i w większości zebrał pozytywne oceny.
– Debiutancka gra to dla spółki duże wyzwanie i ważne wydarzenie. Dziś możemy ocenić, że wielomiesięczne przygotowania opłaciły się i zakończyły sukcesem. Pierwsze wyniki sprzedażowe są zgodne z założeniami, przewidujemy szybki zwrot kosztów produkcji. Oceny graczy na Steam są w większości pozytywne, co dobrze wróży kolejnym produkcjom – powiedział wiceprezes Image Power Piotr Figarski.
Dieselpunk Wars trafił już do sprzedaży w Chinach. Image Power jeszcze przed premierą podpisało umowę z firmą HeartBeat Interactive Entertainment Ltd. na wydanie gry na tamtejszym rynku. Dla spółki to strategiczna decyzja, bo jak zaznacza, blisko połowa globalnych wydatków na gry wideo pochodzi z Chin i USA.
– Dodatkowym bodźcem będzie dla nas pojawienie się ‚Dieselpunk Wars’ w Chinach, na jednym z najważniejszych rynków dla gier wideo. Nie ukrywamy, że mocno leży on w obszarze naszych zainteresowań i mamy wobec niego plany, o których będziemy informować w przyszłym roku – zaznaczył Piotr Figarski.
To nie koniec planów studia względem debiutanckiego tytułu. Spółka podpisała też umowę na przygotowanie portu Dieselpunk Wars na Switch. Wersja na konsolę Nintendo zaplanowana została na kwiecień przyszłego roku.
Image Power pracuje nad kolejnymi grami. W produkcji jest m.in. Archer: The With’s Wrath, który według planu wydawniczego ma się ukazać w kwietniu 2021 r. Kolejną grą jest Yacht Mechanic Simulator, którego wydanie zaplanowane jest na lipiec 2021 r. Miesiąc później ma ukazać się Gaming Constructor Simulator, a we wrześniu 2021 r. Ambulance Simulator. Z kolei na 2022 r. Image Power szykuje Offroad Mechanic Simulator. Najnowszym tytułem w produkcji jest Cruiser Manager. Wszystkie gry ukażą się na platformie Steam, ale spółka nie wyklucza też premier na konsole. Dodatkowo w fazie preprodukcji znajduje się Creature Lab i Postapo Mechanic Simulator. Trzy kolejne tytuły studio ujawni już wkrótce.
Image Power to warszawski producent symulatorów. Początki firmy sięgają 2012 roku, kiedy Paweł Graniak, aktualny prezes, założył pierwszą w Polsce szkołę Concept Artu i Digital Paintingu. Produkcją gier wideo Image Power zajął się w 2019 r. Wówczas wspólnie z Marcinem Zaleńskim, obecnie przewodniczącym rady nadzorczej, rozpoczęto współpracę ze spółką PlayWay, w ramach której Image Power pracuje z najbardziej doświadczonymi przedstawicielami branży gamingowej.