
Fot. mat. prasowe.
– Wykonaliśmy dogłębną analizę sytuacji na rynku i jej wyniki jednoznacznie wykazywały, że rezygnacja z emisji nowych akcji byłaby uzasadnionym krokiem. Wyniki analizy potwierdzały także nasze rozmowy z inwestorami potencjalnie zainteresowanymi objęciem akcji. Stąd nasza decyzja – skomentował Marcin Zaleński, prezes zarządu Image Power SA.
10 lutego zarząd Image Power podjął uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego firmy w ramach subskrypcji prywatnej akcji serii F z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy oraz zmiany statutu spółki. Podwyższenie kapitału zakładowego miało być zrealizowane w drodze emisji nie więcej niż 150.000 akcji. Oferta publiczna akcji serii F miała być skierowana do inwestorów wybranych przez zarząd. Uchwała zakładała, że umowy objęcia akcji będą zawierane do 30 maja br.
W świetle rezygnacji z oferty publicznej akcji, spółka skupia swoje aktualne działania na wspieraniu bliskich premier trzech tytułów ze swojego portfolio – Cruise Ship Manager, Creature Lab oraz Offroad Mechanic Simulator.
– Cruise Ship Manager to gra o zarządzaniu statkiem wycieczkowym kursującym po Morzu Śródziemnym w poszukiwaniu reputacji i obfitych zarobków. Ukaże się na platformie Steam już 24 maja. Ten tytuł to dość unikalne doświadczenie, ponieważ łączy relaksujący charakter rozgrywki typu casual z gatunkami takimi jak tycoon czy life sim. By uczynić tę produkcję atrakcyjniejszą dla docelowej grupy odbiorców, zdecydowaliśmy się oferować ją w atrakcyjnej cenie 9,99 USD – powiedział Marcin Zaleński.

Fot. mat. prasowe
Jak zaznacza spółka, daty premier Creature Lab oraz Offroad Mechanic Simulator zostaną ogłoszone wkrótce.
– Jesteśmy przekonani, że najbliższe 3 premiery odniosą sukces, także w sferze finansowej, i będziemy mogli powrócić do rozmów z potencjalnymi inwestorami już na tle innych realiów. Do tego czasu obecni akcjonariusze zadeklarowali pełne wsparcie finansowe spółki – dodał Marcin Zaleński.
W komunikacie zarząd spółki zobowiązał się także do stałego monitorowa sytuacji na rynku kapitałowym, by w przypadku zidentyfikowania sprzyjających uwarunkowań podjąć działania mające na celu pozyskanie dodatkowych środków finansowych w ramach finansowania kapitałowego lub dłużnego.
Początki Image Power sięgają 2012, kiedy powstała pierwsza w Polsce szkoła concept artu i digital paintingu Potęga Obrazu. W 2019 roku, już jako spółka akcyjna, Image Power rozszerzyło profil działalności o produkcję oraz wydawanie gier, a w kwietniu 2021 roku z sukcesem zadebiutowało na rynku NewConnect w Warszawie.
Strategia Spółki zakłada zarówno prace nad grami niskobudżetowymi, między innymi z gatunku symulatorów oraz pokrewnych, jak i stopniowe angażowanie się w projekty o większej skali produkcyjnej i marketingowej, w tym produkcje premium. W produkcji gier Image Power korzysta zarówno z zespołów wewnętrznych, jak i współpracuje z zewnętrznymi studiami. W założeniach strategicznych mieści się wydawanie 3-4 tytułów w skali rocznej, zarówno na platformę PC, jak i konsole z rodziny PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch.