
Fot. envato elements
Artykuł sponsorowany
Redukcja kosztów procesu biznesowego
Omawiając najważniejsze zalety automatyzacji procesów biznesowych w firmie, trudno nie rozpocząć od korzyści największej, ostatecznej, dla której wielu przedsiębiorców zdecydowało się na ten ruch – mowa oczywiście o znaczącej redukcji kosztów realizowanych procesów.
Każdy cykl życia procesu biznesowego zawiera w sobie wiele pojedynczych czynności, które generują jednostkowe koszty. W wielu firmach koszty pracownika bezsprzecznie zajmują pierwsze miejsce na liście największych, a automatyzacja procesów, pozwalająca na uwolnienie siły roboczej i zastąpienie jej oprogramowaniem przynosi bardzo wymierne korzyści w tym obszarze. W dużych firmach nawet kilkudziesięciu pracowników może być delegowanych do bardziej wymagających, kreatywnych, czy też wymagających osądu zadań, podczas gdy żmudne, powolne czynności, wcześniej wykonywane właśnie przez nich, zostaną przemodelowane z wykorzystaniem technologii RPI. To korzyść, którą widać już od pierwszego dnia i która w krótkim okresie pozwoli na wykazanie znaczących oszczędności w firmie.
Poprawa jakości realizowanych procesów
Inteligentna automatyzacja procesów to przede wszystkim znaczący wzrost jakości realizowanych procesów. W przeszłości poszczególne czynności wykonywane przez pracowników były narażone na potencjalne błędy ludzkie. Nic w tym dziwnego – każdy z nas ma gorszy dzień, jest zmęczony, niewyspany, źle się czuje czy chce jak najszybciej skończyć dany proces. To z kolei może prowadzić do niskiej jakości, wpływającej na czas realizacji procesu, na zwiększenie kosztów, a nawet na reputację firmy.
Technologia automatyzacji procesów od https://mindboxgroup.com/pl/ to rozwiązanie tego problemu. Dobrze zaprogramowany robot za każdym razem wykona pracę dokładnie, szybko, bez ryzyka błędów, bez zmiennych humorów czy gorszego dnia.
Przyspieszenie procesów biznesowych
Kolejna zaleta, bezpośrednio wynika z poprawy jakości. Mowa tu o przyspieszeniu realizacji procesów biznesowych, poprzez likwidację poszczególnych wąskich gardeł. Takie spowolnienie w procesie może być spowodowane koniecznością wykonania kilkunastu czynności przez pracownika. To trwa, nawet jeśli praca wykonywana jest jedynie w systemach informatycznych.
Technologia RPI wykona tę pracę błyskawicznie, minimalizując wąskie gardła. Jest to poniekąd spowodowane możliwością wykonywania procesu 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu – bez spowolnień i zmęczenia. Nasze procesy będą wykonywane szybciej, a my będziemy mogli skupić się na innych aspektach usprawniania biznesu.
Satysfakcja pracowników z wykonywania bardziej angażujących zadań
Przyjęło się już w naszej świadomości, że wszelkie udoskonalenia w firmie, które realizowane są z pomocą nowoczesnych technologii, spowodują obniżenie moralów w kadrze pracowniczej. Czy RPI faktycznie zabierze pracę? Absolutnie nie. Technologia inteligentnej automatyzacji procesów ma na celu uwolnienie pracowników od żmudnych, mało angażujących zadań, które przy okazji mogą być uznane za nierozwijające dla specjalisty.
Podczas gdy technologia zajmie się generowaniem raportów czy wykonywaniem innych działań, pracownicy zostaną delegowani do pracy ciekawej, kreatywnej, wymagającej doświadczenia, wiedzy i znajomości kontekstu. To z kolei doprowadzi do wzrostu zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy.