IR w pigułce. Jak się wyróżnić?

O tym jak dotrzeć do inwestora instytucjonalnego, indywidualnego i analityka oraz jak zbudować doskonałe materiały informacyjne dla inwestorów dowiedzieli się uczestnicy konferencji "IR w pigułce. Jak się wyróżnić?".  

Komunikat prasowy

SEG skupia ok. 300 spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz alternatywnym rynku NewConnect, reprezentujących ponad 80 proc. kapitalizacji emitentów krajowych.

Konferencja została podzielona na dwie części. W pierwszym bloku była mowa o tym jak zainteresować fundusze, jak zwiększyć grono inwestorów indywidualnych oraz jak zdobyć pokrycie analityczne. Zostały przedyskutowane m.in takie zagadnienia jak: Jaki jest próg wielkości i free float spółki, aby zainteresowały fundusze inwestycyjne? Kim jest statystyczny inwestor indywidualny? Jak spółki małe i średnie mogą zainteresować sobą inwestora? Jak elementy strony www są kluczowe przy pierwszych odwiedzinach inwestora? Jak przekonać analityka do spotkania ze spółką?  Jakie materiały informatyczne są „must-have” dla analityków? Czy spółki z NewConnect mogą liczyć na zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych i pokrycie analityczne?

– Podczas konferencji dyskutowaliśmy z analitykami, inwestorami indywidualnymi i instytucjonalnymi o tym jaka powinna być komunikacja między nimi, a spółkami i jakich narzędzi informacyjnych potrzebują na co dzień. Wszystkie grupy były zgodne co do jednego –  po żadnych działaniach spółka nie może oczekiwać natychmiastowych efektów. Tylko prowadzona na wysokim poziomie polityka informacyjna i otwarta, konsekwentna komunikacja na co dzień gwarantuje, że spółka spotka się z zainteresowaniem analityków, funduszy czy inwestorów indywidulanych – mówi Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

W drugiej części spotkania skupiono się na doskonałych materiałach informacyjnych dla inwestorów. Na początku uczestnicy poznali wyniki V edycji badania prezentacji inwestorskich. Z badania wynika, że 3/4 spółek z indeksów WIG20, mWIG40, SWIG80 przygotowuje prezentacje, które średnio mają po 30 slajdów. Omówiono szczegółowo zawartość prezentacji, wykorzystywany język i sformułowania czy ich użyteczność dla inwestorów.

W następnej części była mowa o narzędziach takich jak factsheet i spreadsheet. Była mowa o użyteczności tych dokumentów w hierarchii ważności na tle innych narzędzi w komunikacji z inwestorami, o standardach tworzenia tych dokumentów, idealnym terminie na publikację i ich zawartości w kontekście obowiązków informacyjnych.

– Factsheet i spreadsheet nie są narzędziami obligatoryjnymi. Warto jednak pamiętać, że spółki giełdowe, które same wychodzą naprzeciw oczekiwaniom inwestorów, analityków i dziennikarzy mogą liczyć na dodatkową premię. Dobre factsheet i spreadsheet przygotowane zgodnie ze sztuką z pewnością mogą w tym pomóc – mówi Łukasz Wójcik, Partner w Tailors Group. Dobra komunikacja z pewnością jest wartością dodaną w dobie silnej rywalizacji o kapitał. Dlatego podmioty publiczne, które profesjonalnie podchodzą do komunikacji na rynku kapitałowym, powinny korzystać z wielu materiałów informacyjnych, w tym factsheet i spreadsheet – wyjaśnia Łukasz Wójcik.

Spotkania była skierowana do działów relacji inwestorskich spółek giełdowych. Konferencja odbyła się 13 września br. i została zorganizowana przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych wraz z partnerami: Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych i TAILORS Group. Video z konferencji oraz podsumowanie w formie pytań i odpowiedzi będzie dostępne na www.seg.org.pl

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (aktualności, giełda, akcje)

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR