Informacja prasowa, 31 października 2016 r.
W samym trzecim kwartale przychody segmentu radiofarmacji wzrosły o 35 proc., sięgając 4,1 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 1,3 mln zł i był o 197 proc. wyższy niż rok wcześniej.
– Tak jak zapowiadaliśmy, sprzedaż radiofarmaceutyków dynamicznie rośnie, co przy wysokiej dźwigni operacyjnej wprost przekłada się na generowane marże. Wyniki determinowane są głównie rosnącą sprzedażą radiofarmaceutyków specjalnych oraz coraz większym eksportem. Spodziewamy się dalszych wzrostów w tym segmencie, szczególnie ze względu na nowe wyceny procedur medycznych z wykorzystaniem badań PET, jakie zaczną obowiązywać od nowego roku – mówi Dariusz Korecki, Wiceprezes Zarządu Synektik.
Na poziomie skonsolidowanym Synektik wypracował w trzech pierwszych kwartałach 2016 r. 35,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 58,0 mln zł. Jednocześnie wynik EBITDA wyniósł 2,6 mln zł i był o 28 proc. wyższy wobec analogicznego okresu rok wcześniej. Grupa zanotowała 0,2 mln zł straty netto, podczas gdy w poprzednim roku było to 1,5 mln zł na minusie.
– Wysoka sprzedaż w trzecim kwartale 2015 r. wynikała przede wszystkim z wartego ok. 21 mln zł kontraktu w Szpitalu Bródnowskim. W 2016 r. spadek bieżącej sprzedaży w segmencie urządzeń diagnostycznych wynika naszym zdaniem z dwóch przyczyn: nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych, która weszła w życie w dniu 28 lipca br. oraz obserwowanego spowolnienia w wydatkowaniu środków unijnych. W obu przypadkach jest to w naszej ocenie sytuacja przejściowa – tłumaczy Dariusz Korecki.
Synektik kończy właśnie I fazę badań klinicznych nad kardioznacznikiem MPI – radioznacznikiem służącym do diagnostyki perfuzji mięśnia sercowego (choroby wieńcowej). Jeszcze w tym roku Synektik chce rozpocząć II fazę badań.
Na koniec 2016 r. Synektik planuje przedstawić strategię Grupy na lata 2016-2020. Firma planuje skoncentrować się na trzech kluczowych, najbardziej perspektywicznych obszarach w medycynie: kardiologii, onkologii i neurologii. Jednocześnie większe nacisk Spółka chce położyć na produkty i usługi związane z terapią pacjentów. Realizacja strategii ma pozwolić firmie istotnie zwiększyć skalę działalności.