gqzptdod
Advertisement
PARTNER SERWISU
rxewvate

Jest szansa na wielkie IPO na GPW, CANAL+ Polska właśnie złożył prospekt

Omawiane walory:

CANAL+ Polska (d. ITI Neovision) złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka podkreśla, że akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej.

canalplus,IPO,debiut,gpw

(Fot. Canal Plus Polska)

Spółka pod koniec stycznia tego roku informowała o rozważaniach na temat przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji. Dziś wykonała kolejny krok i złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Jednocześnie w komunikacie zaznaczono, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji o przeprowadzeniu IPO.

Niezależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej oferty publicznej, Groupe CANAL+, akcjonariusz większościowy spółki (będąca częścią grupy Vivendi SE), potwierdza, że zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem spółki.

– CANAL+ Polska posiada ugruntowaną pozycję lidera telewizji premium w Polsce. Stawiamy na jakość i innowacje, co przekłada się na nasz systematyczny wzrost i konsekwentne poszerzanie bazy abonentów od 2016 roku. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy naszą ofertę o usługę streamingową CANAL+ (OTT). Jako zarząd koncentrujemy się na wdrażaniu strategii, podczas gdy akcjonariusze rozważają kolejne kroki w procesie potencjalnej oferty publicznej – mówi Edyta Sadowska, prezes zarządu.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Grupa CANAL+ Polska jest wydawcą oraz nadawcą kanałów telewizyjnych segmentu premium, jak również agregatorem oraz drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce. Na koniec 2019 r. spółka miała ok. 2,7 mln klientów i zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Zysk netto za cały ubiegły rok wyniósł nieco ponad 88 mln zł.

Szansa na przełom

Gdyby IPO CANAL+ Polska doszło do skutku, dla warszawskiej giełdy byłby to przełom. Ostatnie duże IPO miały miejsce 3 lata temu, gdy debiutował Play Communications i GetBack. Od tego czasu na rynku pierwotnym działo się niewiele. Zadebiutowała garstka firm gamingowych, technologicznych i biotechnologicznych, ale żadna z ofert nie przekroczyła progu 100 mln zł. W ostatnim czasie coś w końcu drgnęło. Niedawno Maciej Bombol, dyrektor działu rynku pierwotnego GPW podczas debaty „Gaming na Giełdzie” powiedział, że w kolejce do debiutu stoi aż 28 spółek gamingowych. Zdecydowana większość z nich (z racji wielkości) wybiera się na NewConnect, ale kilka celuje w rynek główny. Dodał też, że GPW prowadzi rozmowy ze spółkami zagranicznymi. W czerwcu głośno było o planach upublicznienia Allegro. Według doniesień Bloomberga, kontrolujące internetową platformę fundusze Permira i Mid Europa Partners przygotowują spółkę do debiutu. Według agencji, właściciele Allegro chcieliby przeprowadzić ofertę po wakacjach, a ze sprzedaży posiadanych akcji chcą pozyskać 2 mld euro.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Canal+ Polska wraca do tematu IPO

    Canal+ Polska złożył 17 marca prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, wynika ze "Statystyki postępowań prospektowych zakończonych i zawieszonych po 2019 r. oraz postępowań w toku".

  • Akcjonariusze Canal+ Polska odwołali IPO

    Nici z kolejnego dużego debiutu na GPW. TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding, czyli akcjonariusze sprzedający, wspólnie zadecydowali o odwołaniu planowanej oferty publicznej akcji CANAL+ Polska.

  • Canal+ Polska nie planuje finansowania się z giełdy, zainteresowany przejęciami

    Canal+ Polska podtrzymuje dotychczasową politykę finansową i nie planuje finansowania się z giełdy, choć pozostaje nadal będzie poszukiwać ewentualnych celów akwizycyjnych, poinformowali przedstawiciele spółki.

  • Canal+ Polska oferuje w IPO 21,62 mln akcji po cenie maksymalnej 60 zł za sztukę

    Pierwotna oferta publiczna Canal+ Polska, obejmująca łącznie do 21,62 akcji istniejących, stanowiących nie więcej niż około 49 proc. kapitału, rozpoczyna się dziś od budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (book-building potrwa do 9 listopada). Cenę maksymalną ustalono na 60 zł, a zakładany dzień pierwszego notowania akcji na GPW - na ok. 23 listopada br.

  • Canal + Polska zakłada przeznaczanie 75 proc. skorygowanego zysku netto na dywidendę

    Polityka dywidendowa Canal+ Polska zakłada wypłatę 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto w formie dywidendy, poczynając od zysku za rok obrotowy 2020.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat