Jest szansa na wielkie IPO na GPW, CANAL+ Polska właśnie złożył prospekt
CANAL+ Polska (d. ITI Neovision) złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka podkreśla, że akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej.

(Fot. Canal Plus Polska)
Spółka pod koniec stycznia tego roku informowała o rozważaniach na temat przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji. Dziś wykonała kolejny krok i złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Jednocześnie w komunikacie zaznaczono, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji o przeprowadzeniu IPO.
Niezależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej oferty publicznej, Groupe CANAL+, akcjonariusz większościowy spółki (będąca częścią grupy Vivendi SE), potwierdza, że zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem spółki.
– CANAL+ Polska posiada ugruntowaną pozycję lidera telewizji premium w Polsce. Stawiamy na jakość i innowacje, co przekłada się na nasz systematyczny wzrost i konsekwentne poszerzanie bazy abonentów od 2016 roku. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy naszą ofertę o usługę streamingową CANAL+ (OTT). Jako zarząd koncentrujemy się na wdrażaniu strategii, podczas gdy akcjonariusze rozważają kolejne kroki w procesie potencjalnej oferty publicznej – mówi Edyta Sadowska, prezes zarządu.
Grupa CANAL+ Polska jest wydawcą oraz nadawcą kanałów telewizyjnych segmentu premium, jak również agregatorem oraz drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce. Na koniec 2019 r. spółka miała ok. 2,7 mln klientów i zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Zysk netto za cały ubiegły rok wyniósł nieco ponad 88 mln zł.
Szansa na przełom
Gdyby IPO CANAL+ Polska doszło do skutku, dla warszawskiej giełdy byłby to przełom. Ostatnie duże IPO miały miejsce 3 lata temu, gdy debiutował Play Communications i GetBack. Od tego czasu na rynku pierwotnym działo się niewiele. Zadebiutowała garstka firm gamingowych, technologicznych i biotechnologicznych, ale żadna z ofert nie przekroczyła progu 100 mln zł. W ostatnim czasie coś w końcu drgnęło. Niedawno Maciej Bombol, dyrektor działu rynku pierwotnego GPW podczas debaty „Gaming na Giełdzie” powiedział, że w kolejce do debiutu stoi aż 28 spółek gamingowych. Zdecydowana większość z nich (z racji wielkości) wybiera się na NewConnect, ale kilka celuje w rynek główny. Dodał też, że GPW prowadzi rozmowy ze spółkami zagranicznymi. W czerwcu głośno było o planach upublicznienia Allegro. Według doniesień Bloomberga, kontrolujące internetową platformę fundusze Permira i Mid Europa Partners przygotowują spółkę do debiutu. Według agencji, właściciele Allegro chcieliby przeprowadzić ofertę po wakacjach, a ze sprzedaży posiadanych akcji chcą pozyskać 2 mld euro.