K2 Internet zanotuje mocną poprawę wyników w przyszłym roku. Taką zapowiedź złożył w wywiadzie dla PAP Tomasz Tomczyk, prezes spółki. Tomczyk zaznaczył, że ten rok był dla K2 Internet bardzo trudny, m.in. z powodu zrealizowanych inwestycji, które pogrążyły ostateczne wyniki. Po pierwszych trzech kwartałach na koncie spółki widnieje skonsolidowana strata netto w wysokości 1,6 mln zł. Zdaniem prezesa, w przyszłym roku wszystkie spółki grupy powinny być na plusie.
– Dlatego jest szansa na wyraźną poprawę wyników grupy. Cel 100 mln zł sprzedaży w 2014 roku jest ambitny. Nasze plany zakładają zbliżenie się do tej kwoty. Wszystko zależy jednak od tego, jak będą rozwijać się nasze spółki zależne. Na pewno takiego wzrostu nie wypracujemy na czystym core businessie. – powiedział Tomasz Tomczyk, prezes K2 Internet.
Obecnie spółka nie planuje akwizycji i stawia na rozwój organiczny. Do końca przyszłego roku grupa chce mieć około 500 klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka zapowiada, że będzie inwestować w nową markę S3, która działa w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, a opiera się o skalowalne usługi i automatyczną obsługę klienta. Test tego segmentu przeprowadzono w 2013 roku pozyskując 100 klientów.
– Nie zmieniamy naszej strategii. Nasz biznes nadal będzie dywersyfikowany na dwa obszary. Nadal będziemy rozwijać wszystkie spółki, które mamy w grupie, a zajmują się komunikacją i technologią, wsparcie uzyska też skalowalna część biznesu oparta o automatyczną obsługę klienta. – dodał prezes spółki.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 1,19 przy średniej dla sektora 2,03. >> Analizę wskaźnikową K2 Internet uwzględniającą wyniki za III kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
Prezes K2 Internet w odpowiedzi na pytanie o symptomy poprawy na rynku reklamy powiedział, że jego zdaniem jest za wcześnie, aby mówić jednoznacznie o odbiciu. Pozytywnym sygnałem jest pewne ożywienie wśród reklamodawców.
Tomasz Tomczyk za sterami spółki stoi od niedawna. Zastąpił on Janusza Żebrowskiego, który dość niespodziewanie zrezygnował z funkcji prezesa zarządu. Wieloletni menadżer swoją decyzję uzasadnił względami osobistymi. Jednocześnie zadeklarował, iż pozostanie akcjonariuszem K2 i chciałby dalej wspierać spółkę poprzez udział w radzie nadzorczej. Kilka dni po tej informacji okazało się, że fundusze BZ WBK zeszły z udziałami w spółce poniżej 5 proc.
Tegoroczne wyniki K2 Internet pozostawiają wiele do życzenia. Po pierwszym półroczu zakończonym na minusie, w III kwartale udało się wypracować symboliczne zyski. EBIT wyniósł 32 tys. zł, a zysk netto 21 tys. zł. Narastająco po 9 miesiącach przychody grupy wynoszą 39,8 mln zł wobec 41,4 mln zł uzyskane rok wcześniej. Widnieje też strata netto w wysokości -1,6 mln zł w porównaniu z 0,9 mln zł zysku sprzed roku.
Notowania emitenta mają za sobą mocną przecenę, która zbiegła się w czasie z rezygnacją Janusza Żebrowskiego. Od końca października do połowy listopada akcje straciły na wartości około 30 proc. Później próbowały odbijać, ale nie udało się powrócić do poziomów wyjściowych. Od początku roku notowania K2 Internet są na 33-proc. minusie.>> Techniczną stronę waloru znajdziesz w ATTrader.pl