
(Fot. Pexels)
– Chcemy być nadal spółką dywidendową i chcemy za 2020 r. rekomendować walnemu zgromadzeniu akcjonariuszy 1 zł dywidendy na akcję – powiedział Wujec podczas wideokonferencji prasowej.
Zgodnie z założeniami nowej strategii Grupy K2 do roku 2023, spółka nie wyklucza m.in. akwizycji.
– Będziemy szukać możliwości akwizycyjnych, które będą blisko naszej strategii. Będziemy więc szukać takich biznesów, które są komplementarne do tego co już robimy – dodał prezes.
Według założeń nowej strategii, Grupa K2 planuje rozwój w trzech segmentach:
- Software – zawierający obecnie biznesy Fabrity i K2 Digital Products; obejmujący projektowanie i realizację rozwiązań informatycznych, wdrażanie platform technologicznych, a także usługi outsourcingowe,
- Cloud – zawierający obecnie biznes Oktawave; obejmujący rozwój własnej platformy IAAS _Infrastructure as a Service_ oraz doradztwo technologiczne i wdrożeniowe w zakresie infrastruktury w chmurze,
- Marketing – zawierający obecnie biznesy K2 Precise i Agencja K2; obejmujący m.in. doradztwo i realizację kampanii marketingowych, planowanie mediów, zaawansowaną analitykę marketingową, tworzenie strategii i kreacji dla zintegrowanych działań komunikacyjnych.
– Jeżeli chodzi o cele finansowe, to będziemy dążyć do osiągnięcia docelowo średniorocznego tempa wzrostu przychodów na poziomie 20 proc. i utrzymanie rentowności EBITDA na poziomie 15-20 proc. W przypadku przychodów, to nie obiecujemy, że zdarzy się to w tym roku, ani w 2021 r., gdyż przyszły rok może przynieść lekkie spowolnienie procesów cyfryzacyjnych na rynku, ale zakładamy średnioroczny wzrost na rok 2022 i 2023 – powiedział także Wujec.
Spółka liczy także na zwiększenie przychodów eksportowych do 2023 r.
Według przyjętych założeń strategii, uzupełnieniem wzrostu organicznego grupy mają być nie tylko akwizycje, ale także nowe przedsięwzięcia.
– Grupa K2 w swojej historii wielokrotnie inwestowała w nowe projekty. Te działania zaskutkowały zbudowaniem realnej wartości – np. poprzez założenie ACR obecnie K2 Precise, Oktawave, czy inwestycję w Audiotekę, a następnie sprzedaż posiadanych udziałów w spółce. Grupa nie wyklucza podejmowania podobnych inicjatyw w przyszłości. Obecnie projektem o tej charakterystyce jest K2Bots.AI, czyli czatbot wspierający pracę działów obsługi klienta, oferowany w modelu SaaS. Założenia projektu w 2021 roku przewidują dalszy jego rozwój i finansowanie przez grupę oraz wejście na rynki zagraniczne – podała spółka w komunikacie.
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 109,69 mln zł w 2019 roku.