StockWatch.pl

Kino Polska: Jesteśmy jedną z nielicznych spółek medialnych eksportujących z sukcesem usługi na rynki zagraniczne

Omawiane walory:

Gościem czwartkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl był Bogusław Kisielewski, prezes szóstej grupy telewizyjnej w Polsce. Podczas spotkania na gorąco omówiono najnowsze wyniki finansowe oraz perspektywy rozwoju grupy Kino Polska.

Bogusław, Kisielewski, prezes, Kino, Polska, TV

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV

Okazją do spotkania z inwestorami w StockWatch.pl były najnowsze wyniki finansowe. W II kwartale grupa Kino Polska zanotowała 6,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej i 8,52 mln zł zysku operacyjnego. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży podskoczyły r/r o ponad 40 proc. do 47,9 mln zł. Duża w tym zasługa Stopklatki, której wyniki są konsolidowane od lipca ubiegłego roku.

– Gdyby nie zaliczać Stopklatki do tegorocznych wyników wzrost przychodów wyniósłby o 17,7 proc. – to oddaje realną dynamikę wzrostu biznesu. Można zrobić jeszcze inne ćwiczenie i przyjąć, że Stopklatka była konsolidowana w ubiegłym roku. Wtedy okaże się, że nasz zysk netto urósł nie o 18,5 proc., ale o ponad 80 proc. rok do roku. Na wzrost wyników składa się nie tylko Stopklatka ale także wzrost przychodów reklamowych z kanału ZOOM TV (o 56,5 proc.) oraz przychodów z największego naszego segmentu, kanałów FilmBox i tematycznych o 22,3 proc. Rośnie także sprzedaż licencji – powiedział w rozmowie na żywo Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.

>> Zapis całego spotkania z Bogusławem Kisielewskim, prezesem Kino Polska TV znajdziesz tutaj

Świetnie też wypadł największy segment grupy, czyli kanały FilmBox i kanały tematyczne. Od początku roku sprzedaż wzrosła r/r o 22 proc. do 46,1 mln zł. Jak podaje spółka, był to między innymi efekt wyższych wpływów z emisji na Węgrzech (dynamiczny wzrost liczby abonentów, nowe umowy z klientami), w Polsce (większa liczba subskrybentów u obecnych klientów), w Czechach i na Słowacji (nowe kontrakty oraz organiczny wzrost) oraz w krajach byłej Jugosławii (nowe umowy z klientami).

Wartość przychodów z emisji FilmBox w 1H 2019 roku zagranicą wyniosła 19,5 mln zł. W grupie krajów CEE (Węgry, Czechy, Słowacja oraz kraje byłej Jugosławii) przychody te wzrosły o 16 proc. rok do roku – dodał Kisielewski.

Kino Polska rośnie także dzięki akwizycjom. W ubiegłym roku spółka odkupiła od Agory pakiet 41 proc. akcji notowanej na NewConnect Stopklatki. Wartość transakcji wyniosła 32 mln zł. Pod koniec 2017 r. Kino Polska wyłożyło 10 mln zł za pakiet 30 proc. udziałów w Zoom TV. Bogusław Kisielewski zapytany o kolejne ewentualne akwizycje nie wykluczył takiej opcji.

W biznesie nie można wykluczyć żadnych scenariuszy, które pozwolą umocnić pozycję spółki na rynku. Uważnie obserwujemy rynek. Obecnie natomiast skupiamy się na synergii z poprzednich akwizycji i zmniejszeniu zadłużenia – powiedział prezes Kino Polska.

Bogusław Kisielewski przyznał, że wzorem Netfliksa czy HBO bierze pod uwagę opcję stworzenia własnego serialu. Przypomniał, że we wcześniejszych latach spółka z satysfakcjonującym skutkiem uczestniczyła w koprodukcjach.

– Mamy świadomość, że na dzisiejszym rynku nie można pomijać kwestii produkcji własnych i tego typu działania są ujęte w naszej długofalowej strategii. Na tym etapie wolimy nie podawać szczegółów – zaznaczył prezes grupy telewizyjnej.

Kino Polska to spółka znana wśród inwestorów także za sprawą regularnych dywidend. Firma dzieli się zyskiem z akcjonariuszami nieprzerwanie od 2012 r. Tegoroczna wypłata 30 groszy na akcję była rekordowo niska. Dla porównania warto dodać, że jeszcze dwa lata temu spółka płaciła 1,13 zł na walor. Podczas spotkania online padło m.in. pytanie o perspektywę dywidendy na przyszły rok.

– Zarząd będzie podejmował decyzje dotyczące dywidendy po zapoznaniu się z wynikami całego roku. Wiemy, że dywidenda jest istotna dla naszych akcjonariuszy i staramy się za każdym razem pogodzić oczekiwania inwestorów i potrzeby inwestycyjne spółki – powiedział prezes Kino Polska.

Kino Polska TV jest szóstą grupą telewizyjną w Polsce, nadawcą popularnych kanałów telewizyjnych, takich jak poświęcony polskim filmom i serialom Kino Polska, jedyny ogólnodostępny kanał filmowo-serialowy w kraju Stopklatka TV, prezentujący przeboje rodzimej sceny Kino Polska Muzyka, a także Zoom TV, nadający intrygujące dokumenty czy popularne polskie kabarety.

W czwartek kurs akcji Kino Polska wzrósł o blisko 2,9 proc. do 10,80 zł. Kapitalizacja całej grupy wynosi obecnie 214 mln zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT kinopol, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR