
Fot. spółka
Kino Polska w samym III kw. 2023 r. osiągnęło 30,5 proc. dynamikę wzrostu rok do roku na poziomie zysku netto. Spółka zaraportowała 8,73 mln zł, w porównaniu do 6,69 mln zł w III kw. 2022 r. Na poziomie zysku operacyjnego wynik wyniósł 12,31 mln zł wobec 10,31 mln zł w analogicznym okresie 2022 r. Spółka miała 69,94 mln zł (vs 64,99 mln zł przed rokiem) skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli wzrost o 7,6 proc. r/r.
Biorąc pod uwagę pierwsze trzy kwartały 2023 r., przychody nieznacznie wzrosły rok do roku — odnotowano sprzedaż 214,74 mln zł wobec 204,32 mln zł w 2022 r. Zysk netto podany przez spółkę wyniósł 32,5 mln zł, czyli o 15,5 proc. więcej niż za I-III kw. poprzedniego roku. Również poprawę, aczkolwiek niewielką (+2,65 proc.), odnotowano na poziomie EBITDA (87,73 mln zł vs 85,46 mln zł).
– Osiągnięty przez grupę kapitałową zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach o 16 proc. wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku 2022. Wynika to przede wszystkim z korzystniejszego ukształtowania się kursów walutowych w porównaniu do zeszłego roku i tym samym dużo niższych kosztów odnotowanych z tego tytułu w pozostałych kosztach operacyjnych. Na wyższy zysk na działalności operacyjnej wpłynęło również utworzenie niższych odpisów aktualizujących wartość należności. W analizowanym okresie całościowa dynamika wzrostu przychodów i kosztów, odnotowana na segmentach, kształtowała się na podobnym poziomie. Natomiast zanotowany w tym czasie zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 15,5 proc. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+4 298 tys. zł) oraz Zoom TV (+6 913 tys. zł) – czytamy w raporcie.
Pierwsze trzy kwartały były dla spółki trudne pod względem sprzedaży reklam na swoich kanałach. Stopklatka odnotowała spadek sprzedaży o 4,3 proc. (-1,348 mln zł), kanały marki Kino Polska z kolei zanotowały w tym ujęciu redukcję przychodów o 18 proc. (- 2,748 mln zł). Lepsza sytuacja była na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży reklam o 13,8 proc. +1,632 mln zł, na co wpływ miały wyższe przychody kanały Kino TV oraz rosnącego udziału wpływów z rynku czeskiego. Wyższe były również przychody stacji Zoom TV osiągając dynamikę +14,1 proc. r/r (+2,204 mln zł).
Kino Polska wypracowało wyższe niż przed rokiem przychody z emisji (+5,3 proc. r/r, + 5,708 mln zł). Była to głównie zasługa segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanałów tematycznych. W ujęciu geograficznym największe dynamiki rozwoju odnotowały rynki polski, węgierski, bułgarski oraz krajów Półwyspu Bałkańskiego.
Sprzedaż praw licencyjnych za pierwsze 9 miesięcy wzrosła o 13 proc. r/r na skutek zwiększonego wolumenu odsprzedaży licencji do spółek powiązanych spoza grupy.
– Pomimo że warunki dla nadawców telewizyjnych wciąż nie są optymalne, osiągamy satysfakcjonujące wyniki finansowe. W naszych przychodach widzimy także dalsze efekty współpracy z Grupą CANAL+, w efekcie wynik segmentu Produkcja kanałów TV zwiększył się ponad dwukrotnie, wobec poprzedniego roku. Obniżyliśmy także część kosztów związanych z nadawaniem kanałów, co pozytywnie wpłynęło na wynik netto Grupy Kino Polska – podsumowuje Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Kino Polska.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.