Kino Polska podało w komunikacie, że chce przejąć 100 proc. udziałów w Filmbox International Ltd. Właścicielem spółki, jak i również 60,83 proc. akcji giełdowej firmy, jest Grupa SPI. Kino Polska w związku z akwizycją planuje przeprowadzić emisję od 6 do 7 mln zł akcji z wyłączeniem prawa poboru oraz pokryciem nowo wyemitowanych papierów aportem poprzez wniesienie 100 proc. udziałów Filmbox International Ltd. Obecnie na kapitał akcyjny Kino Polska składa się 13,87 mln walorów.
Zarząd będzie wnioskował o ustalenie przez walne ceny emisyjnej akcji nie wyższej niż 17 zł. Od dnia wniesienia aportem udziałów, Kino Polska sprawowało będzie pełną kontrolę nad przygotowywaniem i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox na świecie, a w szczególności w takich krajach jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia i Bułgaria.
– Działania te będą miały na celu całkowite przejęcie przez Kino Polska TV udziałów w podmiotach zajmujących się produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox zarówno w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jak i na całym świecie. Po przeprowadzeniu planowanych transakcji wszelkie zadania związane z produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox będą wykonywane przez Grupę Kino Polska TV i na jej rachunek, w wyniku czego wyeliminowane zostanie pośrednictwo pozostałych spółek z grupy SPI. – czytamy w raporcie spółki.>> Raport znajdziesz tutaj.
Grupa SPI International jest dystrybutorem filmów i programów telewizyjnych na międzynarodowym rynku. Główna siedziba znajduje się w Nowym Jorku, a lokalne przedstawicielstwa działają m.in. w Londynie, Amsterdamie czy Warszawie. W ostatnich latach SPI International zajmuje się produkcją i dystrybucją kanałów telewizyjnych. W skład grupy wchodzi Kino Polska TV, nadawca Telewizji Kino Polska i Kino Polska Muzyka i główny udziałowiec portalu stopklatka.pl oraz Cyfrowego Repozytorium Filmowego. W ofercie kanałów telewizyjnych SPI są kanały z rodziny Filmbox. Łącznie kanały SPI International docierają do ponad 25 milionów abonentów.
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji spółki. >> Analizę wskaźnikową Kino Polska uwzględniającą wyniki za I kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
W I kwartale tego roku Kino Polska zanotowało 26,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, co było wynikiem o 14 proc. lepszym niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł o 53 proc. do 4,3 mln zł. Z raportu dowiadujemy się, że w minionym kwartale średnia oglądalność AMR 4+ Telewizji Kino Polska w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 47 proc. Największy wzrost, o prawie 83 proc., odnotowano w lutym (do poziomu 48,6 tys.). Natomiast w FilmBox doszło do spadków, a najmocniejszy regres był widoczny w styczniu (-23 proc. do 12,3 tys.). Na koniec marca liczba aktywnych abonentów na koniec marca w Telewizja Kino Polska wyniosła 8.156 (+27 r/r), w FilmBox Basic 4.841 (-0,1 proc.),a FilmBox Premium 1.727 (+25 proc.).
W piątek akcje spółki tracą kilka procent, ale ostatnie tygodnie były dla kursu udane. W krótkim czasie notowania wspięły się z poniżej 15 zł w okolice 18 zł. Od początku roku są na 25-proc. plusie.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl