Kolejkowo to sieć zaawansowanych parków miniatur. Spółka posiada własną modelarnię w Jeleniej Górze oraz stałe wystawy we Wrocławiu i w Gliwicach. Przychody generowane są głównie ze sprzedaży biletów wstępu.
– Bilety stanowią 76 proc. przychodów. W lipcu 2024 roku wprowadziliśmy dynamiczne ceny. Im później decydujemy się na zakup biletu, tym ten bilet jest droższy. Ok. 20 proc. biletów w Internecie sprzedaje się przynajmniej 2 dni wcześniej przed planowaną wizytą. To pozwoliło nam też dostosować ceny biletów do zamożności portfela – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Jakub Paczyński, prezes zarządu Kolejkowo SA.
– Pod kątem finansowym Kolejkowo stoi dobrze. Notujemy wzrosty przychodów ze sprzedaży, a to pozwala nam na dalszy rozwój i kolejne inwestycje. Kończymy dużą inwestycję w Warszawie, a to będzie dla nas kolejna wystawa, która zapewni istotny wzrost przychodów ze sprzedaży – dodał.
Dodatkowe źródła przychodów to pamiątki, kawiarnie, warsztaty modelarskie i reklamy firm umieszczone na makietach.
– 16 proc. naszych przychodów generują gadżety. Klienci, którzy wychodzą z wystawy mijają sklep z gadżetami, w którym sprzedajemy nasze produkty. Kawiarnie w Jeleniej Górze i Gliwicach stanowią ok. 5 proc. przychodów – powiedział Jakub Paczyński.
Wystawy we Wrocławiu i Gliwicach odwiedza rocznie ponad 340 tys. osób, a Modelarnia w Jeleniej Górze, otwarta w 2024 roku, oferuje unikalne doświadczenie zwiedzania połączone z prezentacją procesu tworzenia.
– Wszystkie lokalizacje notują wzrosty odwiedzających i przychodów ze sprzedaży. Największy udział w sprzedaży ma Wrocław, potem Gliwice, a najmniejszą część przychodów generuje Jelenia Góra, ze względu na niedawne otwarcie oraz charakter tej atrakcji – powiedział Jakub Paczyński.
– To nowa atrakcja ale widzimy coraz większe zainteresowanie, szczególnie w połączeniu zwiedzania z warsztatami. Wprowadzamy nowe warsztaty, pracujemy nad dopracowaniem oferty dla szkół więc myślę, że atrakcyjność będzie rosła. Szczególnie, że wycieczka do modelarni jest atrakcyjna pod kątem edukacji – dodał.
Kolejkowo ma już plany na następne lata
– W Dokumencie Informacyjnym wskazaliśmy na otwarcie wystawy w Gdańsku do końca 2026 r., jednak cały czas rozważamy również inna miasta. Na decyzję przyjdzie czas pod koniec tego roku. Rozpoczęliśmy już prace projektowe nad parkiem z kolejkami w Jeleniej Górze na naszej 2,5 ha działce. Planujemy otworzyć park w 2026. Najbliższe miesiące planujemy wykorzystać na dopracowanie i wprowadzenie nowości na ekspozycjach we Wrocławiu oraz w Gliwcach – powiedział Jakub Paczyński.
Spółka jest na kilka dni przed otwarciem wystawy w Warszawie, która rusza 11 kwietnia. To strategiczny krok, który ma potencjał stać się przełomowym wydarzeniem w rozwoju marki.
– To nasza najbardziej zaawansowana makieta. Zrobiliśmy ogromny postęp przez ostanie 2 lata. Bardzo dobra jakość figurek i budynków. Myślę, że ta wystawa jest bardzo oczekiwana przez Warszawiaków, widzimy duże zainteresowanie nią. Poślizg wynikał z potrzeby dodatkowego dostosowania lokalu do wystawy Kolejkowa – powiedział prezes zarządu Kolejkowo SA.
We wtorek debiut na NewConnect
Pod koniec marca GPW podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji spółki na rynek NewConnect. Debiut odbędzie we wtorek 8 kwietnia o 11:00. Kolejkowo 2. debiutem na tym rynku w 2025 roku.
– To jest obietnica złożona inwestorom w 2022 roku. Jutro tą obietnicę spełnimy. Myślę, że będziemy wzorową spółką, która dobrze się komunikuje, jest przejrzysta – powiedział Jakub Paczyński.
Kolejkowo chce podzielić się zyskiem z akcjonariuszami.
– Zgodnie z polityką dywidendową zakładamy przeznaczenie na dywidendę dla akcjonariuszy min. 25 proc. osiągniętego zysku. Za nami dwie duże inwestycję czyli Modelarnia w Jeleniej Górze oraz wystawa w Warszawie. Najbliższe miesiące skupimy na rozbudowie wystaw we Wrocławiu i Gliwicach więc zakładamy mniejsze zapotrzebowanie środków na inwestycje – powiedział prezes zarządu Kolejkowo SA.