Kool2Play to niezależny deweloper gier wideo, stworzony przez zespół z wieloletnim doświadczeniem. Spółka od 6 lat tworzy własne produkcje, stale zwiększając skalę realizowanych projektów. Strategia firmy opiera się na tworzeniu gier wysokiej jakości – silnych marek, które będą odznaczały się długim okresem monetyzacji. W skład grupy kapitałowej wchodzi również najbardziej doświadczona agencja PR gamingowego w Polsce – Kool Things.
Spółka pracuje nad swoją pierwszą dużą produkcją – Uragun. To futurystyczny roguelite shooter skierowany m.in. do fanów gier Hades czy Enter the Gungeon. Nad grą pracuje 8-osobowy zespół. Premiera gry na Steam w early access nastąpi w II kwartale 2021 r. Prezes zapewnił, że po premierze gry produkcja otrzyma dodatki.
– Tak, planujemy rozszerzenia do Uraguna. Zakładamy, że pierwsze z nich pojawią się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2023 r. – powiedział w rozmowie na żywo Marcin Marzęcki, prezes Kool2Play.
Po okresie wczesnego dostępu i premierze pełnej wersji spółka przewiduje debiut gry na konsolach.
– Konsolowe wersje Uraguna pojawią się w Q2 2022. Skłaniamy się ku samodzielnemu wydaniu – powiedział Marcin Marzęcki.
Drugą grą, nad którą pracuje 5-osobowy zespół, jest City of Minds. Tytuł jest na bardzo wczesnym etapie produkcji. Jak zaznaczył prezes spółka ma już tzw. vertical slice, ale jest to prototyp do wewnętrznego testowania w studio. Kool2Play ma jeszcze trzeci projekt o nazwie kodowej Restoration, nad którym również pracuje 5 osób. Spółka zapewnia, że ma zabezpieczone finansowanie wszystkich swoich produkcji.
– W lipcu 2020 r. pozyskaliśmy 2,5 mln zł z emisji publicznej, dodatkowo 1,6 mln zł z grantu GameInn i 1,9 mln zł z grantu NCBiR. Składa się to na stabilne finansowanie produkcji, nad którymi pracujemy – powiedział prezes Marzęcki.
Podczas prezentacji prezes Kool2Play po raz pierwszy wspomniał o powstającym autorskim rozwiązaniu – Buffmakerze. To oprogramowanie do automatyzacji marketingu gier z głęboką analityką prowadzonych działań promocyjnych. Projekt powstaje przy wsparciu środków z NCBiR.
– Oprogramowanie pozwoli z wielką precyzją ocenić opłacalność różnych działań marketingowych, na przykład związanych z influencerami. (…) Oceniamy zapotrzebowanie na tego typu oprogramowanie na ogromne. Obecnie, cała promocja gier funkcjonuje w digitalu, a nie ma narzędzia łączącego zaawansowaną analitykę z mechanizmami promocji – powiedział prezes spółki.