
Fot. Pexels
Strata operacyjna ABC Daty wyniosła 7,06 mln zł wobec 7,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 957,13 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 919,26 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2018 r. spółka miała 7,03 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 5,16 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1.993,86 mln zł w porównaniu z 1.914,04 mln zł rok wcześniej.>> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom ABC Daty
– W pierwszym półroczu 2018 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Powodem wzrostu jest przede wszystkim wyższa o 6 proc. sprzedaż krajowa oraz większa o 15 proc. sprzedaż na rynkach bezpośrednich (Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia oraz Litwa) – czytamy w raporcie.
Sprzedaż w Polsce wyniosła w I poł. br. 1.417 mln zł (wobec 1.340 mln zł rok wcześniej), a na rynkach bezpośrednich – 348 mln zł (wobec 304 mln zł rok wcześniej).
Udział sprzedaży krajowej w stosunku do sprzedaży w I półroczu 2018 ogółem wzrósł do 71 proc. z poziomu 70 proc. rok wcześniej.
– W przekroju produktowym wzrost przychodów w Polsce został osiągnięty głównie dzięki wysokiej sprzedaży produktów z kategorii: nowe technologie mobilne oraz dystrybucja z wartością dodaną. Z kolei wyższe przychody ze sprzedaży na rynkach bezpośrednich to efekt dużej sprzedaży produktów z kategorii: komponenty, hardware oraz nowe technologie mobilne (w tym smartfony) – czytamy dalej.
W I półroczu 2018 roku EBITDA wyniosła 2 mln zł, co oznacza spadek o 87 proc. r/r. Obniżenie to ma związek ze zdarzeniami jednorazowymi tj.:
- wpływ różnic kursowych (w części obciążającej wynik operacyjny grupy),
- wysoka baza 2017 roku uwzględniająca wygraną w sporze sądowym,
- korekta podatku VAT za II kwartał 2014 roku dokonana w II kwartale 2018 roku.
– Po wyłączeniu ww. zdarzeń EBITDA skorygowana wyniosła 11,5 mln zł w I półroczu 2018 roku oraz 6,9 mln zł w I półroczu 2017 roku. Skorygowana EBITDA wzrosła o 67 proc. r/r, co jest efektem przede wszystkim wyższego zysku brutto ze sprzedaży będącego pochodną wyższej sprzedaży – czytamy dalej.
Marża brutto ze sprzedaży w I półroczu 2018 roku wyniosła 5,4 proc. i była niższa o 0,3 pkt proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Na wysokość zysku brutto ze sprzedaży w I półroczu 2018 roku wpływ miały niekorzystne względem ubiegłego roku odchylenia z tytułu różnic kursowych.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 6,44 mln zł wobec 22,42 mln zł zysku rok wcześniej.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.