Citibank podpisał umowę na wdrożenie polskiej technologii LiveBank, dzięki której ponad 100 mln klientów banku w 16 krajach będzie mogło skorzystać z usług wirtualnej bankowości bez wychodzenia z domu. To pierwsze wdrożenie systemu virtual banking na tak wielką skalę na świecie.
Citibank to jeden z liderów światowej bankowości posiadający 2 600 oddziałów na świecie oraz generujący zysk dla Citigroup w wysokości ponad 7 mld USD rocznie. Bank obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych. Po uruchomieniu systemu LiveBank dla banku Standard Chartered w 9 krajach, będzie to największe wdrożenie wirtualnej bankowości dla globalnego banku. System będzie dostępny dla klientów w regionach APAC i EMEA.
LiveBank to wiodące rozwiązanie firmy Ailleron, działającej w branży nowych technologii. Produkt jest zaawansowanym technologicznie systemem wirtualnej bankowości. Przenosi 95% oferty banku do kanałów zdalnych, zachowując przy tym możliwość bezpośredniej interakcji klient – bank. Platforma zapewnia wiele udogodnień, m.in. bezpieczną bankowość w kanałach wideo, audio, chat, kolaborację, wymianę plików, podpisywanie dokumentów, biometrię głosową czy zdalny onboarding nowych klientów. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Ailleron
– Banki będą musiały wyjść naprzeciw potrzebom zorientowanych na technologie klientów, dla których forma cyfrowego kontaktu z bankiem to już standard. LiveBank jest światowym liderem w wirtualizacji oddziałów, wielokanałowej komunikacji oraz sztucznej inteligencji – rozwiązaniach cyfryzujących sferę obsługi klienta. Dzięki wdrożeniom naszej technologii w wiodących bankach, a także zaawansowanym rozmowom z kolejnymi, wiemy że wirtualna bankowość będzie głównym nurtem rozwoju w tym sektorze. Jesteśmy bardzo dumni, że jeden z największych międzynarodowych banków zdecydował się na uruchomienie technologii LiveBank dla milionów swoich klientów. Nasza strategia wirtualizacji i automatyzacji branży oraz wyprzedzanie trendów, stawia nas w czołówce światowych, cyfrowych rewolucjonistów – powiedział prezes Ailleron Rafał Styczeń, cytowany w komunikacie.
Dotychczasowa ekspansja LiveBanku potwierdza przyspieszający trend podążania w kierunku cyfrowej rewolucji i na tej drodze są już największe i najbardziej innowacyjne banki świata. Według EFMA (European Financial Management Association), w roku 2018 aż 80% banków na świecie będzie zaangażowana w projekty związane z implementacją wirtualnych oddziałów, podano również.
Umowa na tak szerokie wdrożenie w Citibank to efekt wieloletnich prac nad udoskonalaniem LiveBank oraz rezultat wdrożeń w polskich mBanku i BZ WBK, niemieckim Commerzbanku czy międzynarodowym Standard Chartered Bank, podkreślono w informacji.
– Współpraca z Citibank da nam mnóstwo doświadczeń oraz nowych pomysłów. Wdrażamy rozwiązanie w 16 krajach z odmiennymi regulacjami rynkowymi i wymaganiami na systemy informatyczne, to potężna baza wiedzy i nowych idei. Już w tej chwili rozszerzamy LiveBank o weryfikację tożsamości klienta online, co umożliwia m.in. otwarcie rachunku bankowego, zaciągnięcie kredytu czy podpisanie umowy w formie zdalnej bez wizyty w oddziale bankowym. LiveBank to pierwszoligowy system virtual bankingu na świecie, który wygrywa nie tylko zakresem funkcjonalności czy poziomem bezpieczeństwa, ale także czasem wdrożenia” – powiedział wiceprezes Ailleron i general manager LiveBank Piotr Skrabski, cytowany w komunikacie.
Ailleron (połączone firmy: Wind Mobile i Software Mind) specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to m.in.: LiveBank, iLumio, czy Ringback Tones.