
Bogusław Kisielewski, prezes zarządu grupy Kino Polska
Wstępne zaraportowane przychody ze sprzedaży Grupy Kino Polska wyniosły 284,8 mln zł i były wyższe o 11 proc. od tych z poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej osiągnął poziom 60,7 mln zł, to jest o 2 proc. więcej rok do roku, zaś wstępnie rozpoznany zysk netto to 47,7 mln zł, o 2 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Na poziom wyniku netto wpłynęły głównie wyższe niż rok wcześniej koszty segmentu Zoom TV.
– Wstępne wyniki za cały ubiegły rok pokazują zdolność Grupy Kino Polska do adaptacji do niesprzyjających warunków makroekonomicznych. W ostatnim kwartale 2022 roku poprawiliśmy rentowność całego biznesu, w porównaniu do wcześniejszych kwartałów, przez co wynik netto za 12 miesięcy jest tylko nieznacznie niższy niż rok wcześniej. Na poziomie operacyjnym zwiększyliśmy przychody zarówno z emisji jak i ze sprzedaży reklam. Podejmując w ubiegłym roku odważne decyzje wiele się nauczyliśmy, przez co w 2023 rok wchodzimy wzmocnieni i gotowi na dalszy rozwój zarówno w obszarze produkcji telewizyjnej jak i zwiększania skali działalności na kolejnych rynkach – mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Grupy Kino Polska.
– W dalszym ciągu polski rynek telewizyjny odczuwa skutki refarmingu. W naszym przypadku widoczne są one w wynikach segmentu Stopklatka i w efekcie w sprawozdaniu całej Grupy. Sądzę, że potencjał do generowania przychodów ze sprzedaży reklam na tym kanale jest większy niż wynik zanotowany w 2022 roku. W nadchodzących kwartałach chcemy stopniowo dochodzić do tego właściwego potencjału sprzedaży Stopklatki – dodaje Bogusław Kisielewski.
Publikacja pełnych wyników finansowych i operacyjnych Grupy Kino Polska za 2022 rok została zaplanowana na 5 kwietnia 2023 r.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.