Kurs akcji Ten Square Games spada po wynikach za III kwartał
Producent Fishing Clash potroił zyski i zanotował blisko 170-proc. dynamikę przychodów. Rynek poczuł jednak niedosyt, bo we wtorek rano kurs akcji Ten Square Games spada o ponad 7 proc.

(Fot. Ten Square Games)
W III kwartale zysk netto Ten Square Games podskoczył r/r o 224 proc. do 58,77 mln zł. To wynik zbieżny z konsensusem PAP. Zysk operacyjny wzrósł r/r o ponad 200 proc. do 66,48 mln zł. Podobnie EBITDA, która zamknęła się na poziomie 67,26 mln zł. Skokowa poprawa wystąpiła także w przychodach ze sprzedaży. Na tym poziomie producent gier osiągnął 179,26 mln zł (+165 proc. r/r), czyli o ok. 2 mln zł więcej od konsensusu.
– Bardzo nas cieszą mocne wyniki trzeciego kwartału – to efekt przemyślanej inwestycji w marketing wiosną tego roku oraz ciągłego ulepszania naszych gier. Konsekwentnie inwestujemy także w tworzenie nowych produktów. Spośród trzech nowych gier testowanych w ostatnich miesiącach na globalnych rynkach skupiamy się obecnie na dalszym ulepszaniu i skalowaniu gry ‚Hunting Clash’, która osiągnęła obiecujące na tym etapie rozwoju wyniki, w niektórych parametrach zbliżone do ‚Fishing Clash’ w momencie startu. Na dziś mamy pięć projektów w fazie live, jeden w zaawansowanej produkcji i dodatkowo kilka na wczesnym etapie rozwoju. Ponadto pracujemy nad dywersyfikacją przychodów spółki w dłuższym okresie, planując otwarcie nowego studia w Berlinie i prowadząc rozmowy na froncie M&A – prezes Maciej Zużałek, w osobnym komunikacie.

Przychody i koszty UA Fishing Clash. Źródło: Trigon DM
Narastająco po trzech kwartałach spółka miała 119,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 41,56 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 443,9 mln zł w porównaniu z 162,83 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowany zysk netto grupy TSG za trzy kwartały 2020 r. wyniósł 119,7 mln zł i był wyższy o 78,2 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. co oznacza wzrost o 188 proc. Po skorygowaniu o koszt niegotówkowego programu motywacyjnego, o którym mowa w poprzednim paragrafie, zysk netto w 9-miesięcznym okresie zakończonym 30 września 2020 r. wyniósłby 131,8 mln zł.
– Za wzrost przychodów, zarówno w ciągu trzech kwartałów 2029 roku jak i w perspektywie samego trzeciego kwartału, odpowiada w głównej mierze dalszy wzrost popularności gry ‚Fishing Clash’. Płatności dla tego tytułu wzrosły o 268,4 mln zł w analizowanym okresie (407,0 mln dla okresu styczeń-wrzesień 2019 w porównaniu do 138,6 mln w okresie styczeń-wrzesień 2019). Dodatkowo, analizując dynamikę płatności po kwartałach, III kw. 2020 r. był dotychczas najlepszym kwartałem pod tym względem, kiedy to Fishing Clash wygenerował 164,3 mln zł w porównaniu do 158 mln zł w II kw. 2020 r. oraz 84,7 mln zł w pierwszym. Gra jest wspierana istotnymi budżetami marketingowymi – dla 3 kwartałów 2020 roku koszty wyniosły 122,2 mln zł w porównaniu do 50 mln w analogicznym okresie – czytamy także.
W ujęciu kwartalnym, w II kw. 2020 nastąpił gwałtowny wzrost wydatków marketingowych względem poprzedniego kwartału (70,5 mln zł wobec 18,3 mln zł). Było to powiązane z przejściowo bardzo korzystną sytuacją na rynku reklamy (spadek popytu ze strony reklamodawców skutkujący możliwością tańszego pozyskania graczy), spowodowaną gwałtownie obniżonymi w związku z pandemią budżetami marketingowymi wielu branż, takich jak np. handel detaliczny czy turystyka. Grupa zdecydowała się skorzystać z sytuacji rynkowej tak, by skokowo zwiększyć bazę użytkowników w grze, pozyskując ich po niższych niż zazwyczaj cenach jednostkowych. Ponieważ w III kw. 2020 ceny za pozyskanie graczy istotnie wzrosły w porównaniu z kwartałem poprzednim, Grupa istotnie ograniczyła wydatki marketingowe na grę „Fishing Clash” do kwoty 33,4 mln zł.
Jak podaje spółka drugi tytuł „Let’s Fish”, również radził sobie dobrze, generując w ciągu trzech kwartałów 2020 roku przychody w kwocie 12,1 mln zł, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Kolejna gra, Wild Hunt, odnotowała bardzo dynamiczny wzrost przychodów – z kwoty 6,9 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku do poziomu 11,6 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 70 proc. Ten tytuł jest wspierany relatywnie niewielkim budżetem marketingowym.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.