Kurs akcji Ten Square Games spada po wynikach za III kwartał

Omawiane walory:

Producent Fishing Clash potroił zyski i zanotował blisko 170-proc. dynamikę przychodów. Rynek poczuł jednak niedosyt, bo we wtorek rano kurs akcji Ten Square Games spada o ponad 7 proc.

Ten,Square,Games,wyniki,2020

(Fot. Ten Square Games)

W III kwartale zysk netto Ten Square Games podskoczył r/r o 224 proc. do 58,77 mln zł. To wynik zbieżny z konsensusem PAP. Zysk operacyjny wzrósł r/r o ponad 200 proc. do 66,48 mln zł. Podobnie EBITDA, która zamknęła się na poziomie 67,26 mln zł. Skokowa poprawa wystąpiła także w przychodach ze sprzedaży. Na tym poziomie producent gier osiągnął 179,26 mln zł (+165 proc. r/r), czyli o ok. 2 mln zł więcej od konsensusu.

– Bardzo nas cieszą mocne wyniki trzeciego kwartału – to efekt przemyślanej inwestycji w marketing wiosną tego roku oraz ciągłego ulepszania naszych gier. Konsekwentnie inwestujemy także w tworzenie nowych produktów. Spośród trzech nowych gier testowanych w ostatnich miesiącach na globalnych rynkach skupiamy się obecnie na dalszym ulepszaniu i skalowaniu gry ‚Hunting Clash’, która osiągnęła obiecujące na tym etapie rozwoju wyniki, w niektórych parametrach zbliżone do ‚Fishing Clash’ w momencie startu. Na dziś mamy pięć projektów w fazie live, jeden w zaawansowanej produkcji i dodatkowo kilka na wczesnym etapie rozwoju. Ponadto pracujemy nad dywersyfikacją przychodów spółki w dłuższym okresie, planując otwarcie nowego studia w Berlinie i prowadząc rozmowy na froncie M&A – prezes Maciej Zużałek, w osobnym komunikacie.

Fishing,Clash

Przychody i koszty UA Fishing Clash. Źródło: Trigon DM

Narastająco po trzech kwartałach spółka miała 119,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 41,56 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 443,9 mln zł w porównaniu z 162,83 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowany zysk netto grupy TSG za trzy kwartały 2020 r. wyniósł 119,7 mln zł i był wyższy o 78,2 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r.  co oznacza wzrost o 188 proc. Po skorygowaniu o koszt niegotówkowego programu motywacyjnego, o którym mowa w poprzednim paragrafie, zysk netto w 9-miesięcznym okresie zakończonym 30 września 2020 r. wyniósłby 131,8 mln zł.

– Za wzrost przychodów, zarówno w ciągu trzech kwartałów 2029 roku jak i w perspektywie samego trzeciego kwartału, odpowiada w głównej mierze dalszy wzrost popularności gry ‚Fishing Clash’. Płatności dla tego tytułu wzrosły o 268,4 mln zł w analizowanym okresie (407,0 mln dla okresu styczeń-wrzesień 2019 w porównaniu do 138,6 mln w okresie styczeń-wrzesień 2019). Dodatkowo, analizując dynamikę płatności po kwartałach, III kw. 2020 r. był dotychczas najlepszym kwartałem pod tym względem, kiedy to Fishing Clash wygenerował 164,3 mln zł w porównaniu do 158 mln zł w II kw. 2020 r. oraz 84,7 mln zł w pierwszym. Gra jest wspierana istotnymi budżetami marketingowymi – dla 3 kwartałów 2020 roku koszty wyniosły 122,2 mln zł w porównaniu do 50 mln w analogicznym okresie – czytamy także.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W ujęciu kwartalnym, w II kw. 2020 nastąpił gwałtowny wzrost wydatków marketingowych względem poprzedniego kwartału (70,5 mln zł wobec 18,3 mln zł). Było to powiązane z przejściowo bardzo korzystną sytuacją na rynku reklamy (spadek popytu ze strony reklamodawców skutkujący możliwością tańszego pozyskania graczy), spowodowaną gwałtownie obniżonymi w związku z pandemią budżetami marketingowymi wielu branż, takich jak np. handel detaliczny czy turystyka. Grupa zdecydowała się skorzystać z sytuacji rynkowej tak, by skokowo zwiększyć bazę użytkowników w grze, pozyskując ich po niższych niż zazwyczaj cenach jednostkowych. Ponieważ w III kw. 2020 ceny za pozyskanie graczy istotnie wzrosły w porównaniu z kwartałem poprzednim, Grupa istotnie ograniczyła wydatki marketingowe na grę „Fishing Clash” do kwoty 33,4 mln zł. 

Jak podaje spółka drugi tytuł „Let’s Fish”, również radził sobie dobrze, generując w ciągu trzech kwartałów 2020 roku przychody w kwocie 12,1 mln zł, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Kolejna gra, Wild Hunt, odnotowała bardzo dynamiczny wzrost przychodów – z kwoty 6,9 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku do poziomu 11,6 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 70 proc. Ten tytuł jest wspierany relatywnie niewielkim budżetem marketingowym.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o TSGAMES)

  • Falstart warszawskich indeksów, JSW i Tauron mocno w dół

    Giełda w Warszawie, jak wiele europejskich parkietów, rozpoczęła dzień od wzrostów, reagując na wczorajsze rekordy na Wall Street. Dość szybko jednak uaktywniła się podaż i GPW znalazła się pod kreską. W WIG20 słabo radzi sobie JSW i Tauron. Ten Square Games, Kruk i Kęty ściągają natomiast w dół mWIG40. Losy sesji nie są jeszcze rozstrzygnięte, a strona popytowa może jeszcze odzyskać utraconą przewagę.

  • Przecena na GPW nabiera tempa, w grze PGNiG, Ten Square Games i banki

    PGNiG, CCC, Ten Square Games i AmRest to niektóre z notowanych w Warszawie spółek, które w środowe przedpołudnie znalazły się w centrum uwagi inwestorów. W tle pozostają natomiast banki. Niesłusznie, bo to one prawdopodobnie dziś rozstrzygną o losach sesji.

  • Cena sprzedaży akcji w procesie ABB Ten Square Games wynosi 500 zł/szt.

    Akcjonariusze Ten Square Games - Maciej Popowicz oraz Arkadiusz Pernal zakończyli proces przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) skierowany do wybranych inwestorów, w wyniku którego cena sprzedaży jednej akcji sprzedawanej spółki została ustalona na 500 zł, a łączna liczba akcji sprzedawanych na 710 436, co stanowi 9,78 proc. akcji w kapitale zakładowym oraz tyle samo głosów.

  • Główni akcjonariusze Ten Square Games znów sprzedają akcje w ABB

    Maciej Popowicz oraz Arkadiusz Pernal chcą sprzedać w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu do 9,78 proc. akcji Ten Square Games. Podobna transakcja z udziałem założycieli spółki miała miejsce rok temu.

  • WIG20 coraz bliżej 2.100 pkt., w grze Answear, mBank i Alior

    Pierwszy tydzień 2021 roku WIG20 zamknie wzrostami, powoli zmierzając ku poziomowi 2.100 pkt. Można to traktować jako dobrą wróżbę na cały rok, bo ten zapowiada się dobrze dla akcji. Szczególnie dla rynków wschodzących, a zwłaszcza notowanych tam małych i średnich spółek.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR