Braster opublikował pierwszy raport na temat sprzedaży testerów do diagnostyki raka piersi. Według raportu opartego o dane z wewnętrznych systemów analitycznych, sprzedaż w IV kwartale 2016 roku wyniosła 1.917 urządzeń, przy czym liczba sprzedanych urządzeń wraz z abonamentem wyniosła jedynie 282 szt. Pozostałe 1.635 szt. to – jak podaje spółka – liczba sprzedanych samych urządzeń, jednak niemal 90 proc. z nich (1.444) to urządzenia, które trafiły do aptek z odroczonym terminem płatności, prawem zwrotu lub możliwością przedłużenia tego terminu. Ponadto w IV kwartale 2016 roku spółka sprzedała 474 abonamenty bez urządzeń.
Zarząd spółki ocenił, że rozwój sieci sprzedaży oraz tempo wprowadzania produktu na rynek są na zadowalającym poziomie. Jednocześnie w komunikacie dodano, że kolejne raporty na temat działalności handlowej będą publikowane tylko raz na kwartał.
– System Braster jest zupełnie nową kategorią produktu medycznego w Polsce. Zanim konsument dokładnie zapozna się z naszym produktem i usługami, może upłynąć trochę czasu. Mimo tak krótkiego okresu, widzimy pewne trendy w sprzedaży, a także bardzo duże zainteresowanie zarówno ze strony konsumentek, jak i potencjalnych partnerów. – skomentował w komunikacie prasowym Marcin Halicki, prezes Brastera.
Poniedziałkowa przecena akcji Brastera na GPW przekraczała momentami 16 proc. Dynamiczne spadki to sygnał, że inwestorzy liczyli na znacznie wyższe rezultaty w pierwszych miesiącach po premierze. Urządzenie Braster trafiło do sprzedaży 19 października 2016 r.