Kurs X-Trade Brokers rośnie po wstępnych wynikach za III kwartał

Omawiane walory:

Według wstępnych danych, broker foreksowy w okresie letnim wypracował blisko 70 mln zł zysku netto i prawie 140 mln zł przychodów ze sprzedaży. Rezultaty spodobały się inwestorom. W poniedziałek rano kurs akcji XTB rośnie o 8 proc.

xtb,wyniki,2020,koronawirus

X-Trade Brokers miał wstępnie 68 mln zł zysku netto w III kwartale 2020 r.

Według wstępnych danych, w III kwartale X-Trade Brokers wypracowało 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto 2020 r. wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody osiągnęły w tym czasie wartość 139,63 mln zł (wobec 60,95 mln zł przed rokiem), a koszty działalności operacyjnej wzrosły r/r o 40 proc. do 60,14 mln zł. W okresie letnim operator platformy transakcyjnej pozyskał ponad 21 tys. nowych klientów wobec 10 tys. rok wcześniej (wzrost o 110,9 proc. r/r).

– Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom były stale rosnąca baza klientów przekładająca się na wzrost wolumenu zawartych transakcji wyrażonego w lotach oraz wyższa r/r zmienność na rynkach finansowych i towarowych. W konsekwencji obrót instrumentami pochodnymi wyniósł 760,4 tys. lotów (III kwartał 2019: 423,3 tys. lotów), a rentowność na lota 184 zł (III kwartał 2019: 144 zł) – czytamy w raporcie.

xtb,klienci

Źródło: Opracowanie własne na postawie danych spółki.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Analogicznie do liczby nowych klientów w grupie istotnie wzrosła także liczba aktywnych klientów (wzrost z 28.136 do 55.760, tj. o 98 proc. r/r). Celem zarządu jest pozyskanie w IV kwartale 2020 około 25-30 tys. nowych klientów, a w 2021 średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W okresie od 1 do 23 października XTB pozyskało 8,4 tys. nowych klientów.

Priorytetem zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej w kolejnych okresach prowadzący do umocnienia pozycji rynkowej na świecie. Niedawno spółka nawiązała współpracę z José Mourinho. Jeden z najbardziej znanych trenerów piłki nożnej został twarzą najnowszej kampanii reklamowej XTB. Dodatkowo grupa wprowadziła nowy cennik usług, w którym zrezygnowała z części prowizji.

– Spółka liczy na skuteczność nowej oferty na akcje i ETF-y oraz kampanii z José Mourinho i planuje zbliżyć się w kolejnych okresach do możliwości powtarzalnego pozyskiwania 30 tys. klientów kwartalnie. W szczególności ambicją zarządu jest pozyskanie w IV kwartale 2020 r. około 25-30 tys. nowych klientów, a w 2021 r. średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W następstwie realizowanych działań, w okresie od 1 do 23 października br. grupa pozyskała łącznie 8,4 tys. nowych klientów – czytamy także.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Jest licencjonowany w ponad 10 krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Inwestorzy ciepło przyjęli wstępne wyniki za III kwartał. W poniedziałek o 9:30 kurs akcji spółki rośnie o 4,2 proc. do 17,20 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT xtb, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR