
(Fot. Spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 128,07 mln zł wobec 107,11 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 222,52 mln zł w r.obr. 2021/2022 wobec 179,01 mln zł rok wcześniej.
– Za nami 12 miesięcy pełne wstrząsów nie tylko gospodarczych. Dzięki ciężkiej pracy całego zespołu LiveChat Software pokazał, że również w takich warunkach może wykazać się wzrostem i stabilnością. Nadal koncentrujemy się na tym, żeby dać jak największą wartość naszym klientom. W tym okresie nasze produkty pośredniczyły w prawie miliardzie interakcji. Wiąże się z tym odpowiedzialność za doświadczenie, komfort i bezpieczeństwo użytkowników końcowych. To również będzie nasz priorytet – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Przychody LiveChat Software wzrosły o 24,3 proc. r/r, a zysk netto o 18,8 proc. r/r w roku finansowym. LiveChat nadal wzmacniał swój zespół. Na koniec marca 2022 r. liczył on już 268 osób, wobec 212 rok wcześniej i 169 przed dwoma laty.
– Przejście na model ‚work from anywhere’ pozwala nam rekrutować talenty spoza Wrocławia. To ważne, bo nasze ambicje wymagają ciągłego udoskonalania technologii i produktów. W przyszłości chcemy też do naszej oferty dodawać kolejne rozwiązania. Większy i rozproszony zespół to oczywiście wyzwania, ale mamy mocny dział People i narzędzia, dzięki którym dobrze sobie z nimi radzimy – dodał Ciepły.
Wzrost wyników grupy to efekt zarówno większej liczby klientów wszystkich rozwiązań, jak również wyższego ARPU (średni przychód na klienta). Na koniec roku finansowego 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 35 559, a ChatBot 2 404. To odpowiednio wzrost o ponad 8 proc. i blisko 30 proc.
Na koniec marca 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 120,9 USD wobec 117 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło 102,3 USD na koniec marca 2022 wobec 86,9 USD przed rokiem. ChatBot odpowiada już za ponad 5,4% przychodów grupy, a jej najnowszy produkt HelpDesk za blisko 1,5 proc.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w r.obr. 2021/2022 wyniósł 118,57 mln zł wobec 99,78 mln zł zysku rok wcześniej.
LiveChat Software zarekomenduje akcjonariuszom łącznie 4,40 zł dywidendy na akcję
LiveChat Software zaproponuje akcjonariuszom łącznie 4,4 zł dywidendy na akcję z zysku za rok obrotowy 2021/2022. Jednocześnie spółka poinformowała, że do wypłaty pozostało 2,12 zł na jedną akcję.
– Zarząd spółki zaproponuje zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu następujący podział jednostkowego zysku spółki, który wyniósł 118 574 091,81 zł w roku finansowym 2021/2022:
– na zasilenie kapitału zapasowego spółki przeznaczyć kwotę 5 274 091,81 zł;
– na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy przeznaczyć kwotę 113 300 000 zł; co oznacza, że wartość dywidendy na jedną akcję wyniesie 4,4 zł;
– przy uwzględnieniu zaliczek na poczet dywidendy za rok obrotowy 2021/2022, to jest zaliczki w kwocie 29 355 000 zł, wypłaconej przez spółkę na podstawie uchwały zarządu nr 01/11/2021 z dnia 25.11.2021 roku oraz zaliczki w kwocie 29 355 000 zł, która zostanie wypłacona w dniu 05.08.2022 roku na podstawie uchwały zarządu, pozostająca do wypłaty dywidenda za rok obrotowy 2021/2022 zostanie wypłacona akcjonariuszom w kwocie 54 590 000 zł, to jest w kwocie 2,12 zł na jedną akcję – czytamy w komunikacie.
Dywidendą objętych będzie 25 750 000 akcji spółki.
Planowany dzień dywidendy to 25 sierpnia, a dzień wypłaty dywidendy – 1 września 2022 roku.
W osobnym komunikacie LiveChat Software poinformował, że podjął decyzję o zwróceniu się do rady nadzorczej z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na wypłatę drugiej zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2021/22 w wysokości 1,14 zł. Planowany dzień ustalenia akcjonariuszy uprawnionych do zaliczki to 29 lipca 2022 r., a planowany dzień wypłaty zaliczki – 5 sierpnia 2022 r.
LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.