
(Fot. Spółka)
Analityk Haitong Banku utrzymał rekomendację po podwyższeniu prognoz dotyczących EBITDA w perspektywie 1 i 2-letniej odpowiednio o 3/1 proc. Podane ostatnio wstępne dane za I kw. 21/22 wskazują na utrzymanie dotychczasowych trendów. Spółce udało się zwiększyć bazę klientów o ok. 0,5 tys. kw/kw (10 proc. r/r).
– Co najważniejsze ARPU z LiveChat i ChatBota rośnie dzięki rosnącej używalności produktów. Analityk oczekuje, że liczba przyłączeń netto utrzyma się na poziomie ok. 0,6 tys. na kwartał, a ARPU z Live Chat wzrośnie o ok. 1 USD na kwartał w 2021/22. Według szacunków Haitong Banku LiveChat jest wyceniany ze wskaźnikiem 1YF P/E na poziomie 28,1x, co zdaniem analityka jest wciąż akceptowalnym poziomem biorąc pod uwagę dynamikę zysku netto (oczekiwany wzrost o 18 proc. w 21/22) oraz specyfikę działalności (wysokomarżowy model SaaS) – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego, analityka Haitong Banku.
Według opublikowanych wstępnych danych LiveChat, w I kw. 21/22 przychody wzrosły o 25,8 proc. r/r osiągając poziom 13,02 mln USD (wobec oczekiwanych 13,1 mln USD) oraz wzrosły o 2,8 proc. kw/kw. MRR na koniec czerwca br. wyniósł 4,21 mln USD, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału oraz o 25,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. ARPU z LiveChat wyniosło 119 USD (+11,2 proc. r/r), a ARPU z ChatBota 93 USD (+33,1 proc. r/r). Baza klientów Live Chat osiągnęła poziom 33 358, co oznacza +494 przyłączeń netto w I kw. 21/22, wobec oczekiwanych ok. 700. Jednakże, Live Chat dezaktywował 119 licencji w nieobsługiwanym już modelu „pay per chat”, więc po korekcie, wartość dodana netto będzie tylko nieznacznie niższa od oczekiwań analityków.
– Przy zastosowaniu średniego kursu USD/PLN 3,84 w I kw. 21/22 (kalendarzowo II kw. 2021 r.) analitycy oczekują przychodów na poziomie 50 mln PLN, co oznacza wzrost o 20 proc. r/r. Haitong Bank spodziewał się marży brutto na poziomie 86,5 proc. (bez zmian r/r) oraz wskaźnika SG&A na poziomie 24,5 proc. (bez zmian r/r). Analitycy szacują marżę EBITDA na poziomie 66,8 proc., EBITDA 33,4 mln PLN (wzrostu o 19 proc. r/r) oraz zysku netto w wysokości 28,2 mln PLN (wzrost o 35 proc. r/r). Haitong Bank oczekuje, że efektywna stopa podatkowa wyniesie 8 proc. – czytamy w raporcie.
W przeszłości, gdy LiveChat miał stary system cenowy „pay per chat”, ARPU było bardzo stabilne i oscylowało wokół 93-95 USD, a wzrost przychodów był napędzany głównie przez dynamikę przyłączeń netto. Jak zauważa ekspert Haitong Banku, od momentu zmiany modelu cenowego na „pay per seat” na początku 2020 r., ARPU skoczyło do 119 USD w I kw. 21/22. W I kw. 21/22 przychody wyniosły 13 mln USD i wzrosły o 26 proc. r/r, z czego ok. 10 proc. to wzrost bazy klienckiej, ok. 11 proc. to wzrost ARPU, a pozostałe 5 proc. to ChatBot i inne produkty.
Zdecydowana większość pracowników LiveChat jest samozatrudniona, a ich koszty są księgowane w usługach zewnętrznych, które w 2020/21 roku wyniosły ok. 54 mln zł. Przyjmując, że ok. 70 proc. usług zewnętrznych stanowią wynagrodzenia, to w oparciu o wyliczenia analityka Haitong Banku, średnie miesięczne wynagrodzenie w Live Chat mogłoby wynieść ok. 16 tys. zł miesięcznie.
– Biorąc pod uwagę fakt, że działalność Live Chat opiera się na specjalistach IT, na których jest obecnie duży popyt na rynku, analitycy uważają, że po wprowadzeniu nowego ładu LiveChat nie będzie miał innego wyjścia jak zrekompensować obciążenia podatkowe i podnieść wynagrodzenia, co zwiększyłoby całkowite koszty wynagrodzeń o co najmniej 3 mln PLN rocznie (mniej niż 3 proc. rocznego zysku netto spółki) – czytamy w raporcie.
LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Rekomendacja dla LiveChat Software powstała 3 sierpnia 2021 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ