LiveChat Software dostał rekomendację z rekordową wyceną

Omawiane walory:

Haitong Bank szybko zareagował na szacunkowe wyniki dostawcy oprogramowania typu live chat dla biznesu i w najnowszym raporcie podniósł cenę docelową o 8 proc. do 137 zł. To o 27 proc. więcej niż bieżący kurs spółki na GPW.

livechat, rekomendacje, akcje, informatyka,

Haitong Bank podwyższył cenę docelową LiveChat Software do 137 zł/akcje

Konrad Księżopolski, szef Działu Analiz Haitong Banku w raporcie z 18 stycznia utrzymał rekomendację kupuj dla LiveChat Software i jednocześnie podwyższył cenę docelową ze 126,60 zł do rekordowych 137 zł. Jeśli prognoza analityka się sprawdzi, kapitalizacja spółki przekroczy poziom 3,5 mld zł.

Jak zaznaczył Księżopolski, korekta wyceny to efekt lepszych od oczekiwanych szacunkowych wyników za III kw. 2020/21 (październik-grudzień 2020 r.), które pokazują, że biznes spółki rośnie i jest organicznie wspierany przez globalne trendy cyfryzacji i e-commerce. LiveChat szacuje, że jego przychody w III kw. 2020/21 wzrosły o 45 proc. r/r do 12,2 mln USD, ARPU wzrosło o 21 proc. r/r, a baza klientów sięgnęła 32,1 tys., co daje ok. 800 przyłączeń netto kwartalnie i blisko 256 średnio-miesięcznie.

– Oprócz korzystnych globalnych trendów, silna dynamika wzrostu obserwowana od kilku kwartałów jest wynikiem rozszerzenia oferty produktowej LiveChat, która wspiera dosprzedaż produktów, a w wyniku tego wzrasta ARPU. Jest to także efekt zamierzonej decyzji spółki o zmianie modelu cenowego na Pay-Per-Agent z Pay-Per-Seat. Ze względu na wysoką bazę porównawczą w roku obrachunkowym 2020/21, dynamika wzrostu przychodów i ARPU może nieco wyhamować w nadchodzących kwartałach. Pamiętając jednak, że nowy model cenowy stosuje się jedynie do nowych klientów, nowa formuła cenowa powinna być czynnikiem wspierającym ARPU w nadchodzących kwartałach – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego z Haitong Banku.

>> Live boty mkną dalej – omówienie sprawozdania finansowego LiveChat po II kw. 2020/2021 r. (III kwartał kalendarzowy 2020).

Jak zaznacza analityk, LiveChat jest wyceniany w perspektywie 1-2 letniej ze wskaźnikiem EV/EBITDA na poziomie odpowiednio 21,9/18,6x, co daje widoczne dyskonto w porównaniu do globalnych konkurentów z segmentu live chat (133x/103x), oprogramowania SaaS (36x/21x) i e-commerce (37,4x/27x). Spółka cechuje się podobną dynamiką wzrostu przychodów i wyjątkową rentownością, w związku z czym dyskonto nie jest zdaniem analityka uzasadnione.

Według wstępnych danych III kw. 2020/21 przychody spółki wzrosły o 45 proc., sięgając 12,2 mln USD (wobec 8,4 mln USD w III kw. 2019/20) i były o 5 proc. wyższe od oczekiwanych przez analityków 11,6 mln USD. W II kw. 2020/21 LiveChat wygenerował przychody w wysokości 11,4 mln USD, stąd wstępne dane pokazują wzrost o ok. 7 proc. kw/kw. LiveChat poinformował również, że ARPU wzrosło o ok. 21 proc. r/r, czyli nieznacznie mniej od oczekiwanego przez analityków wzrostu o 23 proc. r/r. Baza klientów sięgnęła poziomu 32 076 użytkowników, wobec oczekiwanych 32 006. Oznacza to 770 przyłączeń netto kwartalnie, wobec oczekiwanych 700 i liczbie 900 w II kw. 2020/21. Baza klientów ChatBot sięgnęła 1 719, wobec oczekiwanych 1 687, podczas gdy APRU ChatBot wzrosło o 70 proc. r/r. Przychody ChatBot wzrosły o ok. 20 proc. kw/kw i ok. 210 procent r/r.

Zgodnie z aktualnym konsensusem Bloomberga, LiveChat jest wyceniany w perspektywie 1/2 letniej ze wskaźnikiem P/E na poziomie 24,9/21,6 i EV/EBITDA na poziomie 21,9/18,6. To znacząco niżej niż w przypadku bezpośredniej grupy konkurencyjnej tworzonej przez Zendesk, LivePerson, Atlassian dla której mediana EV/EBITDA wynosi 133x/103x. Pamiętając, że produkt Live Chat jest silnie skorelowany z cyfryzacją światowej gospodarki i w związku z tym używany przez wiele firm z branży e-commerce, analityk Haitong Banku uważa, że istnieje głębokie uzasadnienie dla porównywania mnożników wyceny i dynamiki wzrostu LiveChat z globalnymi konkurentami z branży e-commerce.

– 3 letni CAGR przychodów LiveChat wynosi obecnie 20 proc. wobec 23 proc. dla konkurentów z branży e-commerce i 22 proc. dla bezpośrednich konkurentów spółki. Z drugiej strony LiveChat ze średnią marżą EBITDA na poziomie 65 proc. wybija się na tle reszty z najwyższą rentownością modelu SaaS, co zdaniem analityków powinno być uwzględnione w postaci wyższych niż obecnie mnożników – czytamy w raporcie.

LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

Rekomendacja dla LiveChat Software powstała 19 stycznia 2021 r. Autorem rekomendacji jest Konrad Księżopolski, szef Działu Analiz Haitong Banku. Wymagany przepisami prawa disclaimer do rekomendacji jest do pobrania TUTAJ

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o Livechat)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR