LiveChat Software poprawił wyniki i zapowiedział dywidendę zaliczkową

Omawiane walory:

Wrocławska spółka zgodnie z oczekiwaniami rynkowych ekspertów zanotowała dwucyfrową poprawę zysków i przychodów. Zarząd Livechat Software zasygnalizował gotowość do wypłaty zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2020/2021 w wysokości 22,92 mln zł, czyli 0,89 zł na akcję. W piątek rano kurs akcji spółki rośnie o ponad 3,5 proc.

livechat,wyniki,2020

(Fot. Spółka)

Producent oprogramowania typu livechat podsumował II kwartał (spółka ma przesunięty rok obrotowy) i całe I półrocze. W samym II kwartale Livechat Software odnotowało 25,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 16,37 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł r/r o 3,5 mln zł do 23,87 mln zł, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży urosły w skali roku o ponad 10 mln zł do 43,11 mln zł.

W całym I półroczu skonsolidowane przychody LiveChat Software wyniosły 84,7 mln zł i były o 35,5 proc. wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA w tym okresie podskoczył o 32 proc. do 54,3 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto, uwzględniający wpływ skorzystania z ulgi podatkowej IP Box, wyniósł w I połowie roku finansowego 46,4 mln zł. Wartość oszczędności podatkowej z tytułu skorzystania z ulgi wyniosła 6,2 mln zł. Równocześnie w II kwartale spółka odnotowała negatywny efekt rozliczenia wpływu różnic kursowych (widoczny w koszcie własnym sprzedaży), który wyniósł 2,9 mln zł i istotnie wpłynął na wskaźniki efektywności. W poprzednich kwartałach efekt ten nie występował, lub miał marginalne znaczenie i zarząd zakłada, że nie powtórzy się na podobną skalę w kolejnych okresach.

– Komunikacja online staje się coraz ważniejsza dla firm na całym świecie, a pandemia przyśpieszyła widoczne już trendy związane z cyfryzacją. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, ale stawiamy sobie bardzo ambitne cele na przyszłość – rozwój LiveChat i kolejnych naszych produktów oraz połączenie ich w spójną ofertę to środki, które mają nam pomóc w realizacji celu, którym jest likwidacja barier komunikacyjnych między firmami a ich klientami – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Wzrosty zanotowane w I połowie roku to efekt zarówno wzrostu liczby klientów rozwiązań spółki, jak również wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód przypadający na jednego klienta). ARPU produktu LiveChat, liczone na podstawie miesięcznych powtarzalnych przychodów (monthly recurring revenue – MRR) rośnie nieprzerwanie już od sierpnia 2019 r. W II kwartale 2020/21 ten wskaźnik wyniósł 111 USD wobec 93,8 USD przed rokiem.

Wzrost ARPU produktu LiveChat to zasługa dosprzedaży do aktualnych partnerów, którzy intensywniej wykorzystują produkt i pozyskiwania większych klientów. Istotna była również zmiana modelu cenowego LiveChat na początku 2020 r.

Wzrost ARPU ChatBot (76,8 USD w II kwartale wobec 49,9 USD przed rokiem), to z kolei efekt wprowadzenia nowych planów abonamentowych w styczniu.

livechat

Kliknij, aby powiększyć.

Liczba aktywnych i płacących klientów LiveChat na koniec września 2020 r. wyniosła 31.306 wobec 28.376 przed rokiem. Z rozwiązania korzystają firmy, instytucje i uczelnie ze 150 krajów świata. W tym samym okresie liczba klientów ChatBot wzrosła do 1.537 wobec 794 przed rokiem. Przychody wygenerowane przez ten produkt to już 2,84 mln zł w I połowie roku, co oznacza wzrost o blisko 230 proc. w skali roku.

W I połowie roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 82,8 proc., marża operacyjna 58,6 proc., rentowność na poziomie EBITDA 64,1 proc., a marża netto 54,8 proc. W tym okresie LiveChat Software wypracował 48 mln zł przepływów gotówkowych z działalności operacyjnej. We wrześniu 2020 roku spółka wypłaciła dywidendę z zysku za poprzedni rok finansowy, a na koniec półrocza 2020/21 dysponowała gotówką w wysokości 31,1 mln zł.

Przy okazji publikacji wyników zarząd LiveChat zapowiedział, że zwróci się do rady nadzorczej z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na wypłatę zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2020/2021. Do podziału ma trafić 22,92 mln zł, co daje stawkę 0,89 zł na akcję. Planowany dzień ustalenia prawa do zysku to 4 stycznia, a wypłaty 11 stycznia 2021 r.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r. W piątek kurs akcji LiveChat Software rosnie o 3,5 proc. do 94,50 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o Livechat)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR