
LiveChat Software z drugim patentem w USA
– Dzięki funkcji “sneak peek” można oszczędzić wiele czasu zarówno agentowi, jak i użytkownikowi końcowemu (end user). Można go np. szybko przekierować na właściwy adres jeśli zadaje swoje pytanie w złym miejscu. Zdarza się też sytuacja, w której użytkownik rozpoczyna wyjaśnienie swojego problemu w sposób jasny i rzeczowy po czym kasuje bądź redaguje wiadomość przed jej wysłaniem i formułuje pytanie w bardziej oficjalny lub formalny sposób – informuje spółka.
Patent został udzielony na terenie Stanów Zjednoczonych na okres 20 lat. Podobną ochronę LiveChat uzyskał rok temu na rozwiązanie umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi końcowemu zachęty do rozpoczęcia komunikacji w oknie czata za pomocą niestandardowej wiadomości (tzw. greeting – przywitanie) w oparciu o informacje zapisane w bazie danych.
– Proces zgłoszenia i zatwierdzenia patentu jest długi (może trwać nawet kilka lat) i wymaga udowodnienia wartości i innowacyjności przedstawionego wynalazku. Kolejna pozytywna decyzja USPTO potwierdza pozycję LiveChat Software jako jednego z technologicznych liderów swojej branży – podkreśliła Małgorzata Sikora z działu prawnego spółki LiveChat, specjalizująca się w prawie patentowym.
Spółka prowadzi kolejne procesy patentowe w Stanach Zjednoczonych, które są dla niej najważniejszym rynkiem. Nie wyklucza też w przyszłości składania analogicznych wniosków w innych krajach.
LiveChat Software działa na rynku usług customer service i jest jednym z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat. Jego produkt LiveChat wspiera firmy w zakresie obsługi klienta, wsparcia sprzedaży online i generacji leadów. Dzięki niemu partnerzy LiveChat mogą pozostać w kontakcie ze swoimi klientami w każdym miejscu i czasie. Inne produkty Spółki to ChatBot i HelpDesk oraz KnowledgeBase.