vyajgirr
Advertisement
PARTNER SERWISU
yjsldfxm

LPP miało 30 mln zł straty netto w II kwartale roku obrotowego 2020/2021

Omawiane walory:

LPP odnotowało 30,64 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. r. obr. 2020/2021 (1 maja - 31 lipca 2020) wobec 31,94 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku, podała spółka w raporcie.

lpp,przychody,wyniki,2020

LPP miało 30 mln zł straty netto w II kwartale roku obrotowego 2020/2021 (Fot. LPP)

Zysk operacyjny wyniósł 32,3 mln zł wobec 185,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 129,3 mln zł w II kw. r.obr. 2020/2021 r. wobec 2 344,75 mln zł rok wcześniej.

W I poł. roku obrotowego 2020/2021 (trwającego od 1 lutego do 31 lipca 2020 r.) spółka miała 392,63 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 55,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 307,9 mln zł w porównaniu z 4 165,4 mln zł rok wcześniej.

– W I półroczu 2020/21 na wyniki finansowe grupy kapitałowej istotny wpływ miały nietypowe okoliczności, mające charakter precedensowy. Okoliczności te spowodowane były wybuchem i rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19 w krajach w których grupa jest obecna – czytamy w raporcie.

– Przychody grupy kapitałowej w I półroczu 2020/21 zostały osiągnięte dzięki przychodom pięciu marek uzyskanym z ich sklepów stacjonarnych i internetowych. Jednocześnie przychody te były o około 21 proc. niższe od uzyskanych przez grupę w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek przychodów wynikał z zamknięcia w I półroczu 2020/21 na około 2 miesiące niemalże wszystkich sklepów stacjonarnych grupy odpowiadających do tej pory za około 90 proc. generowanej sprzedaży. Zamknięcia sklepów były spowodowane decyzjami rządów poszczególnych państw w których działa grupa kapitałowa, a same decyzje były następstwem rozprzestrzeniania się pandemii wirusa COVID-19 i koniecznością wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowo-usługowych (gdzie grupa posiada sklepy stacjonarne) – czytamy w raporcie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) zarówno w I półroczu jak i II kwartale 2020/21 zmalały odpowiednio o 45,9 proc. i 36,5 proc.

– W I półroczu 2020/21 GK LPP osiągnęła ze sprzedaży internetowej 1 005 mln zł przychodów, tj. 123,1% więcej niż przed rokiem. Trzycyfrowy wzrost sprzedaży internetowej to efekt migracji klientów z tradycyjnego kanału sprzedaży do kanału on-line. Trend ten mimo, że zauważalny od pewnego czasu przyspieszył w momencie wybuchu pandemii COVID-19. Zakupy internetowe stały się alternatywą wobec tradycyjnych sklepów, które zaprzestały swojej działalności na około 2 miesiące. Jednocześnie ponowne otwarcie sklepów stacjonarnych nie spowodowało spadku popularności kanału on-line, do którego przekonali się również klienci do tej pory preferujący zakupu w tradycyjny sposób. Efektem tej sytuacji jest wzrost znaczenia przychodów z kanału internetowego w całościowych przychodach grupy, które w I półroczu 2020/21 stanowiły 30,4 proc. sprzedaży całościowej GK. Jednocześnie około 50 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju, co stanowiło 33,5 proc. przychodów z Polski – czytamy dalej.

Na koniec I półrocza 2020/21 GK LPP oferowała klientom swoje produkty w 1 779 salonach o łącznej powierzchni 1 304,9 tys. m2. W porównaniu z I półroczem ubiegłego roku powierzchnia sklepów stacjonarnych grupy wzrosła o 14,9 proc. Na koniec I półrocza 2020/21 poza granicami Polski znajdowało się 913 sklepów grupy o powierzchni 770,8 tys. m2.

Wydatki inwestycyjne (CAPEX) w I półroczu 2020/21 wyniosły 353,3 mln zł tj. ok. 16 proc. mniej w stosunku do I półrocza roku poprzedniego. Niższe nakłady inwestycyjne były efektem decyzji zarządu spółki o redukcji przez grupę wydatków inwestycji ze względu na wybuch pandemii COVID-19 i niepewność sytuacji makroekonomicznej w krajach działalności grupy.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2020/2021 wyniosła 199,75 mln zł wobec 33,55 mln zł straty rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat