
LPP rozważa wypłatę dywidendy za ten rok w wysokości ok. 70 proc. zysku
– Nasza polityka dywidendowa zakłada, że możemy wypłacać między 50 a 70 proc. zysków grupy na dywidendę. W ostatnim okresie to było 70 proc. zysku. Będziemy się kierować tą polityką, podobnie jak w tym roku, a więc pewnie w granicach 70 proc. – powiedział Przemysław Lutkiewicz podczas wideokonferencji dla inwestorów.
Za rok obrotowy 2022/23 na dywidendę trafił zysk netto w wysokości 534,25 mln zł, powiększony o kwotę 263,47 mln zł przeniesioną z kapitału zapasowego. Łącznie do akcjonariuszy trafiło ok. 797,7 mln zł, czyli 72,8 proc. skonsolidowanego zysku netto.
Polityka dywidendowa LPP zakłada, że zarząd spółki będzie rekomendował walnemu w latach 2023 – 2026 wypłatę dywidendy w łącznej kwocie: stanowiącej co najmniej 50 proc. zysku netto osiągniętego w poprzedzającym roku obrotowym, powiększonej o dostępne środki stanowiące niepodzielone zyski z lat ubiegłych lub kwoty przeniesione z utworzonych z zysku kapitałów zapasowego i rezerwowych, które mogą być przeznaczone na wypłatę dywidendy, z tym zastrzeżeniem, że łączna kwota przeznaczona do podziału pomiędzy akcjonariuszy jako dywidenda nie przekroczy progu 70 proc. skonsolidowanego zysku netto grupy za ten rok obrotowy.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.