PARTNER SERWISU
uhhokcag

Mabion zmienia kurs. W nowej strategii zakłada przejście z modelu produktowego na usługowy

Omawiane walory:

Strategia Mabionu na lata 2023-2027 zakłada zmianę profilu z produktowego (własne produkty) na usługowy (usługi kontraktowe). Łódzka spółka ma stać się w pełni zintegrowaną firmą CDMO o profilu biologicznym świadczącą pełne spektrum usług dla projektów o małej i średniej wielkości, od wczesnego etapu discovery do wytwarzania komercyjnego, dla klientów na różnych etapach rozwoju.

Mabion, wyniki, strata, 2022

Krzysztof Kaczmarczyk, CEO Mabion SA.

– Analiza trendów i szans rynkowych w połączeniu z mocnymi stronami Mabion przekonała nas, że dokonanie pełnej transformacji generuje największą wartość dla akcjonariuszy. […] Zdecydowaliśmy o dokończeniu transformacji spółki i dookreśliliśmy wizję. […] Naszym celem jest Mabion jako w pełni zintegrowane CDMO o profilu biologicznym świadczące szerokie spektrum usług dla małych i średniej wielkości projektów (od wczesnego etapu discovery do wytwarzania komercyjnego) dla klientów na różnych etapach rozwoju – czytamy w prezentacji strategii.

Spółka podkreśla, że „wykorzystała szansę rynkową” i rozpoczęła w 2021 roku transformację w kierunku w pełni zintegrowanego CDMO (podmiot prowadzący kontraktowe wytwarzanie i rozwój, ang. Contract Development and Manufacturing Organization). Po zmianie modelu biznesowego spółka zamierza oferować pełny zakres usług, tj.: rozwój procesów, analitykę przedkliniczną i kliniczną, wytwarzanie dla etapu klinicznego i komercyjne, wytwarzanie produktu gotowego, charakterystykę produktów leczniczych i zwalnianie serii, doradztwo regulacyjne. Spółka ma możliwość realizacji projektów na różnych etapach rozwoju, jak również możliwość adresowania tylko wybranych etapów z całego łańcucha wartości usług CDMO.

W ramach strategii spółka planuje realizować w poszczególnych latach następujące główne cele strategiczne:

Lata 2023-2024:

  • Model biznesowy – zmiana modelu biznesowego spółki z produktowego na usługowy (w tym wprowadzenie MabionCD20 na rynek poprzez pozyskanie licencjobiorcy i możliwe objęcie roli CMO – ang. Contract Manufacturing Organization, tj. kontraktowe wytwarzanie leku dla produktu MabionCD20) oraz zakończenie prac nad własnym portfelem pozostałych produktów;
  • Transformacja – dokończenie transformacji spółki w kierunku w pełni zintegrowanej firmy CDMO (maksymalizacja wydatków i nakładów na rozwój innowacyjnych usług z zakresu CDMO);
  • Modernizacja i rozbudowa – modernizacja istniejącego zakładu i laboratoriów w celu dostosowania zakładu do profilu CDMO, uzyskania dywersyfikacji technologicznej oraz opracowania planu zakładu Mabion II pod kątem świadczenia usług jako CDMO i dobór odpowiedniej struktury i zapewnienie finansowania na realizację inwestycji;
  • Rozpoznawalność – zbudowanie rozpoznawalności w obszarze firm świadczących usługi CDMO dla globalnych klientów oraz dywersyfikacja portfela klientów;
  • Samofinansujący się podmiot – realizując potencjał przychodowy, Mabion będzie samofinansującym się podmiotem w zakresie bieżącej działalności operacyjnej; proces pozyskania inwestora strategicznego pozostaje otwarty na potencjalne rozmowy z możliwymi partnerami, jednakże priorytetem staje się transformacja w kierunku CDMO

Na lata 2025-2027 przewidziano:

  • Pozycjonowanie na rynku – Mabion staje się rozpoznawalnym partnerem biznesowym dla międzynarodowych klientów w segmencie CDMO;
  • Dywersyfikacja – osiągnięcie atrakcyjnej dywersyfikacji biznesu pod kątem świadczonych usług oraz zbudowanego portfela klientów;
  • Mabion II – realizacja inwestycji w nowy zakład, kwalifikacja i walidacja. Wykorzystanie optymalnych źródeł finansowania inwestycji
  • Skalowanie – osiągnięcie pełnej gotowości operacyjnej i organizacyjnej do przeskalowania biznesu w oparciu o Mabion II.

Następnie, od roku 2028:

  • Mabion II w pełni operacyjnie gotowy do świadczenia usług CDMO;
  • Nowe linie wytwórcze i istotny wzrost mocy produkcyjnych

– Zakładanymi efektami realizacji strategii w horyzoncie pierwszych 5 lat inwestycji będą m.in. zmodernizowany istniejący zakład spółki i większe moce wytwórcze, zmiana charakteru wytwórni z jednoproduktowej na możliwość prowadzenia różnych procesów w tym samym czasie, stabilizacja przychodów i bieżące przepływy pieniężne pozwalające na samofinansowanie się firmy aż do momentu rozpoczęcia inwestycji w Mabion II – czytamy w komunikacie.

Strategia określa również plan i warunki dalszego rozwoju projektu MabionCD20 i jego komercjalizacji.

– Zgodnie z przyjętą strategią spółka przewiduje dalszy rozwój projektu w modelu zakładającym udzielenie licencji do zewnętrznego partnera, który przeprowadzi rejestrację leku oraz będzie odpowiedzialny za sprzedaż i dystrybucję. Rolą spółki w takim modelu byłoby kontraktowe wytwarzanie leku (CMO) dla licencjobiorcy. Spółka nie będzie ponosić samodzielnie istotnych nakładów rozwojowych na projekt – napisano w informacji.

W obszarze pozostałych dotychczasowych projektów produktowych spółki, w związku z przyjętą kontynuacją transformacji profilu spółki z produktowego na usługowy, strategia zakłada zaprzestanie budowy własnego portfolio produktowego i ograniczenie nakładów na projekty będące na wczesnym etapie (w tym denosumab, omalizumab, MabionMS , MabionEGFR) do jedynie niezbędnych nakładów na utrzymanie projektów i ich ewentualną komercjalizację.

Strategia zawiera również cele spółki oraz planowane do podjęcia działania z obszaru zrównoważonego rozwoju i ESG (ang. Environmental, Social and Governance).

Mabion jest zintegrowaną polską firmą biofarmaceutyczną, której głównym obszar działania to opracowywanie i rozwój leków najnowszej generacji opartych na technologii białek rekombinowanych (np. przeciwciał monoklonalnych). W 2010 roku Mabion wszedł na rynek NewConnect, a w 2013 r. spółka przeniosła się na parkiet główny warszawskiej giełdy.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat