W skali ostatniego półrocza akcje LPP i CCC spadły solidarnie o ponad 32 proc. Jednak nie zmieniło to nastawienia inwestycyjnego analityków DM BOŚ. Biuro nadal zaleca sprzedaż akcji pierwszej z wymienionych spółek i trzymanie drugiej. Jednocześnie broker obniżył cenę docelową dla LPP z 5.683,40 zł do 5.002 zł. Analitycy zwracają uwagę, że w Polsce spółka zmaga się z problemami dotyczącymi popytu, a w Europie Wschodniej z problemami wynikającymi z kursów walut. Niekorzystne kursy walutowe (USD/PLN, RUB/USD) mogą wywierać presję na marżę zysku brutto na sprzedaży i poziom kosztów wynajmu.>> Więcej na temat sytuacji fundamentalnej LPP przeczytasz tutaj
– Rosnące koszty zatrudnienia, przy wyczerpującym się potencjale redukcji kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, będą negatywnie wpływać na marże. Rozwój w Europie Zachodniej przyniesie pozytywne efekty w długim okresie, ale w krótkim będzie generować dodatkowe koszty. – ocenia DM BOŚ (PAP).
Biuro dodaje, że na osłodę pozostają oczekiwania, iż program 500+ pobudzi popyt. Jednocześnie prognozuje na ten rok dla LPP 424,3 mln zł zysku netto i blisko 550 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 6,1 mld zł.
W wypadku CCC cenę docelową ścięto z 155,45 zł do 135,50 zł. W założeniach biura czytamy, że w tym roku samo CCC zanotuje 24-proc. wzrost sprzedaży r/r, a eObuwie dołoży ok. 266 mln zł, co daje łącznie 39-proc. wzrost na poziomie skonsolidowanym. Analitycy oczekują także 1 pkt. proc. spadku marży zysku na sprzedaży w CCC, a w przypadku eObuwie zakładają 26-proc. marżę brutto. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży ma wynieść w tym roku 50 proc. wobec oczekiwanych 52 proc. rok wcześniej. Tu także zwrócono uwagę na presję ze strony kursów walutowych i podatku handlowego. Ponadto, spółka będzie musiała ponieść znaczne koszty rozwoju.
W tym roku akcje CCC straciły na wartości 9 proc., a LPP ponad 7 proc. W styczniu rekomendacje dla obu spółek modowych wydali analitycy Millennium DM. Zalecenie neutralne dostały akcje CCC, a redukuj LPP.