
Mercator Medical: Rekordowe wyniki II kwartału nie są jednorazowe
– Tak jak po I kwartale mówiliśmy, że wyniki nie są jednorazowe, tak po II kw. powtarzamy, że nie są jednorazowe – powiedział Kruszewski podczas konferencji prasowej.
Zarząd ocenia, że w czasie drugiej fali pandemii lockdown nie będzie możliwy w wielu krajach z powodu osłabienia gospodarek, dlatego rękawice będą „mocno potrzebne”, by utrzymać funkcjonowanie przemysłu i usług.
– Spodziewamy się, że popyt się utrzyma i przy podaży niższej od popytu będzie utrzymywała się wysoka cena. Producenci będą mieć wysokie marże, a dystrybutorzy nieco niższe, bo kupują droższy produkt. Ceny rynkowe zmienią się w niewielkim stopniu – wyjaśnił członek zarządu.
– Korzystamy, że jesteśmy po stronie zarówno produkcji i dystrybucji. Segment produkcji będzie dominował [w kolejnym okresie] jak chodzi o dostarczanie EBITDA – dodał.
Mercator Medical odnotował ok. 233,4 mln zł wyniku EBITDA i ok. 209,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kwartale 2020 r., podała wczoraj spółka, powołując się na wstępne dane.
– Obecna sytuacja nam sprzyja i z pandemii chcemy jak najwięcej wynieść. Rekord za II kwartał daje paliwo do dalszego wzrostu. Mamy bardzo dobrą trampolinę do tego, by sięgnąć po więcej w kolejnych kwartałach – podsumował Kruszewski.
Grupa Mercator Medical jest producentem jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. We wtorek kurs akcji Mercatora rośnie o ponad 7 proc. do 312 zł za akcję. Tym samym kapitalizacja spółki przekracza już 3 mld zł. To więcej niż takie firmy jak Dom Development, Benefit Systems czy notowane w WIG20 JSW i Alior Bank.