– Nasza prognoza zakłada osiągnięcie 50 mln zł przychodów w 2017 r. W I kw. osiągnęliśmy 7 mln zł przychodów. Całoroczna prognoza jest w pełni osiągalna, zwłaszcza, że nasz sezon zaczyna się w II półroczu, od tzw. ‚back to school’ – powiedział Szczepański podczas prezentacji dla inwestorów w Karpaczu.
Grupa osiągnęła 18 mln zł przychodu w 2016 r. i zrealizowała w tym czasie 250 tys. zamówień. Prognoza grupy zakłada 80 mln zł przychodów w 2018 r., bez akwizycji. W rozmowie z ISBnews prezes grupy dodał, że celem jest osiągnięcie progu rentowności w przyszłym roku. Tymczasem, jak wskazał prezes, grupa rozmawia o kolejnych przejęciach.
– Chcemy być najszybciej rosnącą polską spółką e-commerce dzięki akwizycjom i agresywnemu marketingowi. Prowadzimy kilka rozmów w sprawie przejęć. Tym bardziej, że jesteśmy zadowoleni z niedawnego przejęcia cdp.pl – powiedział Szczepański.
Jak wskazał, grupa dokonuje przeniesienia przejętego e-sklepu na własną infrastrukturę IT i logistyczną, co ma istotnie poprawiać rentowność. Ponadto przejmuje główne kompetencje zakupowe, poprawia warunki umów z dostawcami dzięki skali całej grupy.
– Chcemy powtarzać ten model i osiągać zwrot z akwizycji w ciągu 2-3 lat. Obok przejęć, przewidujemy również uruchamianie sklepów w kolejnych kategoriach towarowych – wskazał Szczepański.
Strategia Merlin Group to centralizacja biznesu na własnej platformie technologicznej oraz magazynie (własna lokalizacja ruszy w połowie czerwca), a także własnym zespole handlowo informatycznym.
– To podstawa budowy dużego skalowalnego e-commerce. Budujemy grupę z docelowo znacznie większą liczbą marek niż 3 obecne – stwierdził prezes.
Obecnie grupa obsługuje kategorie książka, muzyka, film, gry. Pracuje nad kolejnymi: towary dla dzieci, uroda, dom i ogród. Obecnie działa w Polsce i Ukrainie, a w 2018 r. zakłada wejście do kolejnych krajów.
– Zarówno wschodnich – rynki rosyjskojęzyczne oferują znacznie wyższą marżę niż np. rynek polski, jak i zachodnie, gdzie planujemy oferować wąską grupę towarów w Niemczech i Wielkiej Brytanii (np. towary polskie, czy gry) – dodał Szczepański.
W jego ocenie, główne źródła wzrostu wartości grupy to duży dynamiczny rynek, silne marki, doświadczenie zagraniczne, planowane uruchomienie usług B2B, czy konsolidacja rynku.
– Pozyskujemy kapitał na rozwój przez emisje akcji. Zarządzający spółką posiadają największy pakiet i zamierzają go zachować. Dzięki akwizycjom możemy osiągnąć zdecydowany wzrost skali działalności – podsumował prezes.
Szczepański dodał, że grupa nie wyklucza docelowego przejścia na rynek główny GPW z NewConnect.
Merlin Group, operator sklepów internetowych Merlin, Topmall i cdp.pl jest notowany na NewConnect.