W I półroczu 2017 r. Merlin Group zanotował 15,05 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 5,82 mln zł straty netto. Na poziomie operacyjnym spółka miała 5,71 mln zł na minusie. Zarząd tłumaczy, że straty są spowodowane wysokimi kosztami poniesionymi przez spółkę zależną w związku z realizacją strategii grupy i bieżącą działalnością.
W całym 2016 r. spółka – jeszcze jako AdMassive Group – zanotowała 18,29 mln zł przychodów ze sprzedaży, 9,3 mln zł straty na poziomie netto oraz zrealizowała 250 tys. zamówień. Wyniki nie są jednak porównywalne, ponieważ pod koniec ubiegłego roku doszło do zmiany większościowego akcjonariusza, rady nadzorczej oraz zarządu. Nowe władze zmieniły profil działalności oraz nazwę z AdMassive Group SA na Merlin Group SA. W tym roku właściciel sklepów internetowych Merlin.pl i Topmall.ua rozszerzył portfolio o markę CDP.pl. Z kolei w czerwcu ruszyło nowe centrum logistyczne prowadzone przez spółkę zależną Merlin Business Services.
– Do najważniejszych zdarzeń w drugim kwartale 2017 roku zdaniem zarządu należy rozwój działalności nowopowstałych spółek zależnych, w tym uruchomienie, działającego w ramach struktury grupy, własnego magazynu. Prace związane z przeniesieniem stanów magazynowych, prace nad programem obsługującym część logistyczną projektów oraz niezbędne inwestycje w istotny sposób wpłynęły na stratę na działalności operacyjnej. Zdaniem zarządu przeniesienie obsługi zamówień do własnego magazynu było niezbędne dla osiągnięcia lepszej wydajności i ograniczenia kosztów jednostkowych. – czytamy w raporcie półrocznym.
Obecnie spółka rozwija struktury i szykuje się na tegoroczny szczyt sprzedaży w okresie świątecznym. Przeniesienie przejętego e-sklepu na własną infrastrukturę IT i logistyczną ma istotnie poprawiać rentowność.
– Dzięki własnemu magazynowi, w całości opartemu na autorskim oprogramowaniu oraz procesach logistycznych dedykowanych działalności e-commerce, będziemy w stanie szybciej oraz efektywniej realizować zamówienia klientów wszystkich prowadzonych przez nas sklepów internetowych, a wiosną 2018 roku zaoferujemy nasze usługi również innym podmiotom z branży e-commerce. Własna baza logistyczna pomoże też szybko zwiększać efektywność kosztową procesów logistycznych kolejnych przejmowanych podmiotów. – czytamy w liście do akcjonariuszy.
Prognoza Merlin Group zakłada, że w całym 2017 roku przychody ze sprzedaży wzrosną do 50 mln zł, a w przyszłym roku do 80 mln zł (bez akwizycji).