Krynica Vitamin to 27. debiutant na głównym rynku GPW. Pierwsze transakcje na prawach do akcji (PDA) zawarto po cenie 12,55 zł (+2,4 proc.), natomiast na akcjach po cenie 12,24 zł. W kolejnych minutach kurs akcji spadł do 11,34 zł. Walory w ofercie publicznej sprzedawano po 12,25 zł.
W ramach IPO spółka sprzedała wszystkie oferowane akcje nowej emisji serii B (1,598 mln). Papiery zostały objęte przez inwestorów instytucjonalnych. W ramach drugiej puli (akcje sprzedawane przez dotychczasowego akcjonariusza) drobni inwestorzy zapisali się na 471.691 akcji, a inwestorzy instytucjonalni objęli 85.056 walorów.
Krynica Vitamin z oferty pozyskała w sumie 19,57 mln zł, które zamierza przeznaczyć m.in. na: rozbudowę parku maszynowego wraz z zapleczem, rozbudowę i modernizację zaplecza magazynowego, rozbudowę i modernizację zaplecza medialnego, modernizację laboratorium i instalację systemów opomiarowania linii produkcyjnych.
– To kolejna spółka, która zdecydowała się jeszcze przed końcem roku zadebiutować na warszawskiej GPW. W ostatnich dniach zadebiutował Lokum Deweloper oraz Enter Air. Notowania spółek nie radziły sobie najgorzej, mimo wymagającego otoczenia rynkowego w ostatnich tygodniach. – Mateusz Namysł z Raiffeisen Brokers.
>> Raport IPO: Analiza oferty publicznej Krynicy Vitamin
Krynica Vitamin to producent napojów funkcjonalnych, wśród których około 90 proc. stanowią napoje energetyczne, zaliczane do środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Spółka specjalizuje się w produkcji napojów dla marek własnych (private label) oraz w usługowym rozlewie produktów markowych. W Polsce grupa współpracuje z większością sieci handlowych oraz producentami rozpoznawalnych marek napojów. Produkty Krynicy docierają między innymi do Niemiec, Szwecji, Francji, Słowacji, Czech, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, krajów nadbałtyckich oraz na Bliski Wschód.