
Fot. spółka
W II kwartale Wittchen wypracował 110,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 22,9 mln zł EBITDA, 15,8 mln zł EBIT i 13,2 mln zł zysku netto. Wyniki na poziomie przychodów okazały się minimalnie niższe od konsensusu, natomiast na pozostałych poziomach były już dużo słabsze. Najgorzej względem konsensusu wypadł wynik netto, który okazał się niższy aż o 26,6 proc.
W całym I półroczu Wittchen odnotował 23,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 16,07 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 28,24 mln zł wobec 23,83 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły r/r z 151 mln zł do 206,74 mln zł.
– W I półroczu 2023 roku Grupa kontynuowała działania mające na celu rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, w tym głównie poprzez własne strony internetowe jak również platformy typu marketplace na rynkach europejskich. W rezultacie, przychody zagraniczne wzrosły do poziomu 42,5 mln zł (I półroczu 2022: 29,5 mln zł), a ich udział w przychodach całej Grupy za I półrocze 2023 roku wyniósł 21 proc. – wzrost do analogicznego okresu o 1 pkt proc. – czytamy w sprawozdaniu
Na koniec czerwca 2023 r. spółka posiadała 10 salonów za granicą, z czego 7 salonów własnych zlokalizowanych było w Czechach oraz 3 na Węgrzech. Ponadto, towary spółki są sprzedawane za pośrednictwem 10 salonów franczyzowych w Ukrainie. Kanał on-line stanowił ok. 51 proc. udziału przychodów spółki w okresie I półrocza 2023 r.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 406 mln zł w 2022 r. W piątek rano notowania Wittchena spadają o 11 proc. do 30,50 zł. To najniższy kurs od kwietnia br.