Informacja prasowa, 10 listopada 2016 r.
Po trzech kwartałach 2016 r. NEUCA zrealizowała 77% prognozy finansowej, zakładającej wynik netto w 2016 r. na poziomie 110 mln zł bez zdarzeń jednorazowych. Spółka w trzecim kwartale zwiększyła przychody do 1,69 mld zł, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu do ubiegłego roku. Jednocześnie NEUCA utrzymuje silną pozycję lidera w branży hurtu aptecznego z 28% udziałów rynkowych w trzecim kwartale. Segment produktów własnych osiągnął w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 r. ponad 18 mln zł zysku netto, czyli o 20% więcej niż przed rokiem. Sprzedaż do aptek w tym czasie wyniosła ponad 79 mln zł vs. 63,4 mln zł w analogicznym okresie 2015 r.
W trzecim kwartale 2016 r. NEUCA poprawiła wyniki finansowe na wszystkich poziomach rentowności. Na szczególną uwagę zasługuje wzrost marży zysku brutto ze sprzedaży. Rentowność na tym poziomie wzrosła o 0,77 punktów procentowych r/r. Poprawa jest w dużej mierze rezultatem zwiększających się zysków z segmentu produktów własnych i pierwszych efektów działalności w nowych obszarach biznesowych. Wzrostowi rentowności w trzecim kwartale towarzyszyła zwiększającą się skala biznesu Grupy. W tym okresie przychody NEUCA wzrosły o 3% do 1,69 mld złotych.
Wraz z większymi przychodami Grupa w całym trzecim kwartale zanotowała udziały rynkowe na poziomie 28%. Spółka umocniła się w segmencie aptek niezależnych, gdzie jej udziały wyniosły 30,8% vs. 28,8% przed rokiem. Umacniająca się pozycja rynkowa NEUCA to efekt ciągłej pracy nad poprawą jakości serwisu oraz oferty kierowanej do aptek. Raporty niezależnej firmy badawczej IMS Health kolejny kwartał z rzędu potwierdzają pierwszą pozycję Spółki wśród giełdowych dystrybutorów pod względem satysfakcji klienta.
– W centrum naszej uwagi od zawsze jest i będzie indywidualny farmaceuta. Staramy się dostarczać naszemu strategicznemu klientowi nie tylko najlepszy serwis, ale również narzędzia, które pomogą mu zwiększyć konkurencyjność. W tym celu inwestujemy w nowe obszary biznesowe i innowacje, które dają szansę aptekom niezależnym na wzmocnienie relacji ze swoim klientami, jakim są pacjenci – komentuje Piotr Sucharski, Prezes Grupy NEUCA.
Obok przychodni i badań klinicznych Spółka kładzie nacisk na innowacyjne rozwiązania dla pacjentów, które jednocześnie poszerzają ofertę aptek. Jednym z nowych projektów Spółki jest Ortopedio.pl, internetowy serwis zapewniający zdalny dostęp do sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego oraz poradę fizjoterapeuty. Obecnie platforma współpracuje z 400 aptekami w całym kraju. NEUCA w odpowiedzi na rosnącą popularność segmentu e-commerce na rynku aptecznym wdraża innowacyjne rozwiązanie dla aptek nieobecnych dotąd w Internecie. W pierwszym kwartale przyszłego roku planuje start platformy zamówień aptecznych Apteline.pl. Za jej pomocą pacjent będzie mógł zamówić i odebrać lek w aptece, a także skorzystać on-line z porady farmaceuty.
Spółka stale szuka nowatorskich pomysłów na rynku ochrony zdrowia. W związku z tym 9-11 grudnia tego roku w Toruniu odbędzie się NEUCA Healthcare Weekend dla młodych firm z branży medycznej. Przedsiębiorcy będą mogli zaprezentować swoje pomysły, a najlepsze projekty będą rozwijane wraz z Grupą NEUCA.