Neuca w pierwszych trzech miesiącach wykonała dużą pracę w obszarze wzmocnienia pozycji lidera na polskim rynku hurtowej dystrybucji farmaceutycznej. Na szczególną uwagę zasługują udziały Grupy w segmencie aptek niezależnych. W pierwszym kwartale wyniosły one 32 proc. czyli o ponad 2 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Istotny wzrost pozycji Neuca w tym segmencie to efekt ciągłej poprawy wyników satysfakcji klienta, a także pogłębiających się relacji Spółki z jej klientami. Grupa intensywnie rozwija współpracę z farmaceutami w ramach programów aptecznych. Na koniec pierwszego kwartału 2017 r. uczestniczyło w nich blisko 5200 aptek, w samym programie Partner+ prawie 600 aptek.
Równolegle do poprawy przychodów Spółka wypracowuje wysokie zyski. Podstawowe wyniki finansowe przedstawia poniższa tabela:

Coraz większy udział w wyniku netto Grupy ma działalność w zakresie produktów własnych, która wygenerowała ponad 20 proc. zysku Neuca. Spółka notuje systematyczny wzrost sprzedaży produktów pod marką Apteo, Genoptim i Cera+. W pierwszym kwartale 2017 r. przychody z ich sprzedaży do aptek zwiększyły się o 11 proc. do 29,4 mln zł. Spółka przygotowuje się do wdrożenia w kolejnych miesiącach nowych produktów i dużo uwagi poświęca lekom na receptę pod marką Genoptim. Jej udział w ogólnym portfolio produktów wzrósł do 15 proc. w pierwszym kwartale 2017 z 10 proc. w analogicznym okresie przed rokiem.
Neuca kontynuuje również rozwój biznesów skierowanych do pacjenta. W tym segmencie Grupa kładzie nacisk na innowacyjne rozwiązania, które pomagają pacjentom. W pierwszym kwartale tego roku Neuca nawiązała współpracę z firmą Kamsoft, która wesprze Spółkę we wdrożeniu elektronicznej dokumentacji medycznej i innych rozwiązań IT w przychodniach Świat Zdrowia oraz ośrodkach badań klinicznych.
Wśród nowych biznesów Grupy bardzo dynamicznie rozwija się Ortopedio.pl, internetowy serwis zapewniający zdalny dostęp do sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego oraz poradę fizjoterapeuty. Obecnie platforma współpracuje już z 700 aptekami w całym kraju.
– Wszystkie nasze działania jakie prowadzimy zarówno w nowych obszarach biznesowych jak i w zakresie podstawowej działalności, realizujemy z myślą o aptekach niezależnych. Chcemy wzmacniać nasz serwis nie tylko poprzez rosnącą satysfakcję klienta, ale również poprzez rozszerzenie oferty dla indywidualnych farmaceutów. W tym miejscu widzimy duży potencjał w otwarciu się aptek na współpracę z rozwiązaniami i usługami oferowanymi przez nasze biznesy pacjenckie. Jesteśmy przekonani, że wynikające z tej współpracy synergie dają duże korzyści farmaceutom, a Spółce dodatkowe źródło wzrostu wartości – uważa Piotra Sucharski, Prezes Neuca.
Rosnącą popularność segmentu e-commerce na rynku aptecznym sprawiła, że Neuca buduje innowacyjne rozwiązanie dla aptek nieobecnych dotąd w Internecie. Po ubiegłorocznych testach Spółka wdrożyła w największych miastach kraju platformę zamówień aptecznych Apteline.pl. Za jej pomocą pacjent może zamówić i odebrać lek w aptece, a także skorzystać on-line z porady farmaceuty. Do końca roku z Apteline.pl ma współpracować około 800 aptek.
Informacja prasowa, 15 maja 2017 r.