
Noble Securities zaleca kupno akcji Creepy Jar z ceną docelową 812 zł
Bardzo dobre wyniki sprzedażowe gry Green Hell, która w okresie 27 września 2021 r. – 31 stycznia 2022 r. sprzedała się w nakładzie równym 0,5 mln egzemplarzy, przekraczając łączną sprzedaż na poziomie 3 mln, planowane premiery w 2022r.: dodatku pt. Spirits of Amazonia 3 (SoA 3) w wersji na PC, Green Hell w wersji VR oraz wersji konsolowych wszystkich trzech dodatków SoA skłoniła analityka Noble Securities do podniesienia prognoz przychodów spółki. Z drugiej jednak strony ekspert podniósł prognozy kosztów związanych z marketingiem produktów spółki. Cenę docelową w horyzoncie 9-miesięcznym wyznaczył na 812 zł (vs 977 zł w poprzedniej rekomendacji). Przy potencjale wzrostu na poziomie 16 proc. Maciej Kietliński podtrzymuje rekomendację kupuj.
– Naszym zdaniem w 2022r. spółka będzie walczyć o utrzymanie wyników z 2021r., czemu sprzyjać będzie premiera SoA 3 w wersji na PC zaplanowana na 29 marca 2022r. oraz prognozowane premiery konsolowych wersji dodatków SoA (równoczesna premiera SoA 1 i SoA 2 na przełomie Q2/Q3 2022r. oraz SoA 3 w Q4 2022r.). Zgodnie z planem wydawniczym na 2022r. opublikowanym 15.12.2021r. spółka zamierza również do końca roku wzbogacić Green Hell o nowe aktualizacje w postaci Building Update oraz Animal Husbandry, wprowadzające do gry dodatkowe urozmaicenia rozgrywki. Na 1Q’22 zaplanowana jest również premiera Green Hell portowanej na urządzenia VR przez spółkę Incuovo. Prognozujemy, że największy wzrost przychodów spółka uzyska jednak w 2023r. dzięki premierze zapowiadanego projektu Chimera – czytamy w raporcie przygotowanym przez Macieja Kietlińskiego, analityka Noble Securities.
Studio pracuje nad nowym projektem o roboczej nazwie „Chimera”. W I półroczu 2021 r. zakończono etap preprodukcji i obecnie gra znajduje się na etapie właściwej produkcji. Do końca 2022 roku ma powstać grywalna wersja Chimery natomiast prognozowana data premiery w formule wczesnego dostępu (EA) przypada na Q2 2023 r. Wstępne szacunki dotyczące budżetu tego projektu opiewają na kwotę ponad 10 mln zł. Zespół produkcyjny zajmujący się grą ma liczyć docelowo 30 osób. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję Chimery na dzień 30 września 2021 r. wyniosła 2,4 mln zł, z czego ponad 495 tys. zł zostało poniesionych w Q3 2021 r.
– Według zamierzeń Creepy Jar, Chimera już od daty premiery będzie umożliwiała użytkownikom skorzystanie z rozgrywki w trybie kooperacji, który w znaczący sposób zwiększył liczbę graczy w przypadku gry Green Hell. Chimera będzie produkcją, która łączy w sobie cechy symulatora rozwoju bazy (gra typu base building) z elementami survivalu. Zakładamy sprzedaż Chimery w 2023 roku na poziomie 0,95 mln kopii, co przekłada się na 41,9 mln zł przychodów ze sprzedaży – czytamy w raporcie.
Zarząd spółki zamierza zarekomendować przeznaczenie na wypłatę dywidendy ok. 50 proc. zysku za 2021r. W rekomendacji analityk zakłada regularne wypłacanie dywidendy przez spółkę począwszy od 2022 r. w wysokości 50 proc. zysku netto.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na który była notowana od sierpnia 2018 r.
Rekomendacja dla Creepy Jar powstała 15 marca 2022 r. Autorem rekomendacji jest Maciej Kietliński, analityk Noble Securities. Skrót rekomendacji jest do pobrania TUTAJ