
Noble Securities zaleca kupno akcji Creepy Jar z ceną docelową 977 zł
Bardzo dobre wyniki sprzedażowe gry Green Hell, która trafiła już do ponad 2 milionów użytkowników, premiery kolejnych aktualizacji gry, wydanie 22 czerwca br. drugiej z trzech planowanych części darmowego dodatku pt. Spirits of Amazonia oraz prognozowana w perspektywie 2-3 lat premiera kolejnej gry z gatunku symulatorów przetrwania o roboczej nazwie Chimera według analityka Noble Securities stanowią czynniki świadczące o długoterminowym potencjale spółki do generowania przychodów na satysfakcjonującym poziomie.
– W I kwartale 2021 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży Green Hell w wysokości 8,21 mln zł, wobec 1,18 mln zł w QI 2020 r. (wzrost o 596 proc. r/r). i 7,04 mln zł w QIV 2020 (17 proc. q/q). W QI 2021 r. sprzedaż Green Hell w wersji PC odpowiadała za 92,5 proc. udziału w strukturze przychodów ze sprzedaży, natomiast pozostałe 7,5 proc. zostało wygenerowane ze sprzedaży wersji na konsolę Nintendo Switch – czytamy w raporcie przygotowanym przez Macieja Kietlińskiego, analityka Noble Securities.
Green Hell miało swoją premierę na PC na Steam w trybie wczesnego dostępu (ang. Early Access, EA) 29 sierpnia 2018 r. W tej formule gracze otrzymują możliwość gry w produkt, który jest jeszcze w fazie produkcji w zamian za niższą cenę. Poprzez udzielanie systematycznego feedback’u twórcom, użytkownicy uczestniczą w procesie produkcji gry oraz mają wpływ na jej finalny wygląd. W ciągu zaledwie tygodnia od premiery gameplay gry odnotował 1,5 mln wyświetleń. Premiera pełnej wersji gry Green Hell miała miejsce 5 września 2019 roku, natomiast 7 kwietnia 2020r. gra została rozszerzona o tryb kooperacji.
– Sukces komercyjny nowych gier w znacznej mierze uzależniony jest od ocen wystawianych przez użytkowników, co w konsekwencji przekłada się na monetyzację gier. Green Hell w wersji na PC zebrała 87 proc. pozytywnych recenzji na platformie Steam, wersję na PS4 według portalu Metacritic oceniono na 8,2 pkt na 10, natomiast wersja na Xbox One otrzymała ocenę 9,4/10 – czytamy w raporcie.
W celu zachowania stabilnego poziomu przychodów spółka pracuje nad nowym projektem o roboczej nazwie „Chimera”. Wstępne szacunki dotyczące budżetu tego projektu opiewają na kwotę ponad 10 mln zł. Spółka planuje sfinansować produkcję za pomocą funduszy własnych.
– Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję Chimery na dzień 31 marca 2021 r. wyniosła 1,442 mln PLN, z czego 0,397 mln PLN zostało poniesionych w I kwartale 2021 r. Według zamierzeń Creepy Jar Chimera już od daty premiery będzie umożliwiała użytkownikom skorzystanie z rozgrywki w trybie kooperacji, który w znaczący sposób zwiększył liczbę graczy w przypadku gry Green Hell – czytamy w raporcie.
Aktualnie nad produkcją Chimery pracuje zespół składający się z 25 osób, a czas niezbędnych prac szacowany jest na od 2 do 3 lat. Zespół zakończył prace preprodukcyjne i rozpoczął etap właściwej produkcji. Szacunkowy czas życia „Chimery” ma wynosić około 4 lata, dzięki regularnemu podtrzymywaniu przez publikacje darmowych aktualizacji i rozszerzeń, jak ma to miejsce w przypadku Green Hell.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na który była notowana od sierpnia 2018 r.
Rekomendacja dla Creepy Jar powstała 9 lipca 2021 r. Autorem rekomendacji jest Maciej Kietliński, analityk Noble Securities. Skrót rekomendacji jest do pobrania TUTAJ