Rządowy program 500+ napędza dynamiki sprzedaży wśród spółek z sektora odzieżowego. Jak informowaliśmy już wcześniej, większość podmiotów zaraportowała spory wzrost obrotów w lipcu. Najnowsze dane finansowe nie pozostały bez wpływu zalecenia i wyceny akcji w rekomendacjach maklerskich.
W najnowszym raporcie DM BOŚ utrzymał zalecenie kupuj dla akcji Vistuli i podwyższył cenę docelową producenta koszul i garniturów do 3,80 zł za akcję z 3,60 zł poprzednio. Z opublikowanych danych sprzedażowych wynika, że przychody w drugim kwartale wyniosły 153 mln zł i były wyższe o 16 proc. r/r. Odzieżowa spółka przyzwoicie otworzyła także kolejny kwartał. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w lipcu 2016 roku wyniosły około 47,3 mln zł i były wyższe r/r o około 17,3 proc.
Według prognoz analityków, w 2016 r. spółka ma osiągnąć przychody na poziomie 597 mln zł, w relacji do 518 mln zł w roku 2015, EBITDA ma zamknąć się kwotą 67,2 mln zł (59 mln w 2015 r.), natomiast zysk netto 53,4 mln zł, co oznacza prawie dwukrotny wzrost r/r.
Znacznie gorzej biuro ocenia perspektywy kursu dla największego przedstawiciela branży – LPP. W ostatnim raporcie analitycy podtrzymali zalecenie sprzedaj oraz obniżyli cenę docelową akcji. Z wyliczeń BM Boś wynika, że jeden walor LPP jest wart 4.502,70 zł, czyli o prawie 500 zł mniej niż w poprzedniej kalkulacji. Biuro zakłada na drugą połowę roku marżę zbliżoną do ubiegłorocznej ze względu na deprecjację złotego wobec dolara. W całym 2016 r. rentowność grupy ma się obniżyć o 2 punkty procentowe. Według raportów sprzedażowych, LPP w II kwartale miała 1,5 mld zł sprzedaży, czyli o 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Z kolei Biuro Maklerskie BDM pozytywnie ocenia perspektywy Bytomia. Najnowsze zalecenie brzmi akumuluj z ceną docelową na poziomie 3,23 zł za akcję. Motorem napędowym poprawy ma być realizacja strategii i otwarcie wysp sprzedażowych w galeriach handlowych.
– Naszym zdaniem pierwsze oznaki poprawy wyników mogą być widoczne już w odczycie sprzedaży za lipiec. W kolejnych miesiącach zarząd spółki planuje wprowadzić zaktualizowaną strategię rozwoju, która powinna przynieść pozytywne rezultaty. Detalista zamierza skupić się przede wszystkim na odbudowie (i dalszym utrzymaniu) pierwszej marży, co ma być efektem lepszego miksu asortymentowego (m.in. poprzez dostosowanie asortymentu do decyzji zakupowych klientów). Po drugie Bytom planuje powrócić do wcześniejszych akcji promocyjnych, które w ’15 przyniosły bardzo dobre rezultaty. Dodatkowo otwierane mają być tzw. wyspy w najlepszych galeriach handlowych, które powinny być mocnym wsparciem sprzedaży. – czytamy w raporcie.
Analitycy biura prognozują, że przychody Bytomia wyniosą w 2016 r. niecałe 157 mln zł, EBIT zamknie się kwotą 19,3 mln zł, natomiast na czysto spółka zarobi 15,6 mln zł, wobec 12,5 mln w 2015 r.