rujgjmxl
Advertisement
PARTNER SERWISU
eqciqcoq

Nowe rekomendacje dla Dino Polska i Eurocashu

Omawiane walory: ,

Dariusz Dadej, analityk Noble Securities, w raportach z 2 grudnia zaktualizował rekomendacje i ceny docelowe dwóch spółek z branży handlowej.

dinopl, eurocash, akcje, rekomendacje, handel,

Noble Securities zaktualizował rekomendacje dla Dino Polska i Eurocash

Dino Polska kontynuuje trend dynamicznego wzrostu i poprawy wyników finansowych, przebijając co kwartał oczekiwania rynkowe, a w 2 i 3Q20 również prognozy eksperta. W związku z powyższym analityk skorygował w górę założenia na 2020 rok i następne okresy dotyczące przychodów i rentowności. Jednak wciąż widząc 17-proc. potencjał spadkowy w średnim okresie, podtrzymał rekomendację sprzedaj jednocześnie podnosząc cenę docelową ze 138,80 zł do 211,10 zł.

W wypadku Dino Polska miniony kwartał roku stał pod znakiem kontynuacji poprawy wyników finansowych. Przychody w 3Q20 wzrosły +32,3 proc. r/r do 2.676,3 mln, w porównaniu z 2.023,3 mln w 3Q19. Wzrost to głównie efekt zwiększenia skali działalności grupy, poprzez: zwiększenie liczby sklepów o 23,2 proc. r/r do 1.371 placówek oraz wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) o 12,4 proc. (+0,4 p.p.w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku). EBITDA w 3Q20 zwiększyła się r/r o 52,7 proc. do 293,9 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 11 proc., podczas gdy rok temu było to 9,5 proc. Narastająco, po 9 miesiącach 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 42,9 proc. do 722,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,8 proc. i była o 0,66 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2019 r., głównie dzięki rekordowej marży brutto na sprzedaży i efektowi skali. Wzrost wynika również z poprawy w zakresie logistyki i gospodarki magazynowej.

– Uważamy za bardzo nierealne utrzymanie dynamiki 20-25 proc. wzrostu powierzchni sprzedaży w całym okresie prognozy. Zarząd zakłada ~20 proc. zwiększenie powierzchni jeszcze w 2021 roku. Uwzględniając powyższe oraz nasze wcześniejsze założenia, lekko zmodyfikowane zostały długoterminowe prognozy dotyczące nowych otwarć – czytamy w raporcie przygotowanym przez Dariusza Dadeja.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W maju br. spółka poinformowała o złożeniu rezygnacji przez wieloletniego prezesa Szymona Piducha, który przeszedł do RN spółki gdzie odpowiada za dalszy rozwój sieci sprzedaży. Do tej pory nie nastąpiło jednak spodziewane szybkie obsadzenie wolnego stanowiska. Zamiast tego w czerwcu RN podjęła uchwałę powołującą Izabelę Biadałę na członka zarządu, a spółka bez prezesa radzi sobie całkiem dobrze.

– Obecnie jednak pomimo, iż zakładamy ograniczony wpływ epidemii na branżę FMCG, za najmniej przewidywalne, a przez co potencjalnie najgroźniejsze, uważamy przyszłe skutki obecnej globalnej kwarantanny, które w zależności od rozwoju sytuacji mogą znacząco wpłynąć na pogorszenie ogólnej sytuacji gospodarczej, a w konsekwencji na siłę nabywczą ludności – czytamy dalej.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

W wypadku Eurocashu analityk Noble Securities obniżył wycenę z 21,50 zł do 18 zł, ale z uwagi na ówczesny kurs na GPW (w dniu powstania rekomendacji 13,80 zł) podtrzymał zalecenie kupuj.

Eurocash rozwija obecnie głównie kanały sprzedaży internetowej, w zamian za odłożenie z powodu epidemii, do drugiej połowy 2021 planów rozwoju sieci detalicznej zakładanych w strategii. Ze względu na opóźnienie rozbudowy detalu, oraz wyniki YT3Q20, które okazały się gorsze niż optymistyczne oczekiwania. Analityk Noble Securities skorygował prognozy dotyczące przyszłych okresów.

– Przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2020 r. wyniosły 6,2 mld zł (+5,0 proc. r/r). Wzrost sprzedaży związany był z mocnym segmentem Hurt (+172 mln zł, +3,4 proc. r/r) oraz z poprawiającym wyniki segmentem Detal, w związku z konsolidacją przejętych spółek detalicznych (+54 mln zł, +3,5 proc. r/r), ale również ze zwiększoną kontrybucją Frisco.pl do części Projekty (cały segment +73 mln zł, +268 proc. r/r). Marża brutto na sprzedaży w 3Q20 wyniosła 12,65 proc. i wzrosła o 0,13 p.p. w porównaniu z III kwartałem 2019 r. Po 3 kwartałach 2020 r. narastająco marża brutto wzrosła o 0,33 p.p. r/r i wyniosła 13,16 proc. Mniejsza dynamika r/r kosztów sprzedaży (+3,2 proc.) niż przychodów pomimo nieco szybciej rosnących kosztów ogólnego zarządu (+6,5 proc.) odpowiada głównie za wzrost EBIT do 88 mln zł (+4,2 proc. r/r). W konsekwencji w/w grupa zakończyła trzeci kwartał br. zyskiem netto wynoszącym 34 mln zł (wobec 25 mln zł rok wcześniej) – czytamy w raporcie.

Liczba użytkowników serwisu eurocash.pl, który ma wspierać detalistów w prowadzeniu biznesu, szybko rośnie, osiągając na koniec 3Q20 14.500 w porównaniu do 11.700 na koniec 2019 roku. Obecnie udział platformy w sprzedaży hurtowej wynosi już 31 proc. vs 25 proc. w 2019 roku. Wprowadzona karta lojalnościowa dla sklepów –„Delikarta” na koniec września 2020 roku ma już 2 mln użytkowników w porównaniu do 0,5 mln w 2017 roku. Delikatesy Centrum uruchomiły usługę „click&collect” w ponad 1.200 supermarketów w całej Polsce. W ofercie online DC znalazło się ok. 6.700 produktów. Spółka planuje wdrożyć usługę we wszystkich placówkach sieci i rozbudować ofertę online do 7 tysięcy produktów do końca tego roku.

Podobnie jak w przypadku Dino Polska za potencjalnie najgroźniejsze, ekspert uważa przyszłe skutki obecnej globalnej kwarantanny, które w zależności od rozwoju sytuacji mogą znacząco wpłynąć na pogorszenie ogólnej sytuacji gospodarczej, a w konsekwencji na siłę nabywczą ludności.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Jest też właścicielem Frisco. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Rekomendacje dla Dino Polska i Eurocash powstały 2 grudnia 2020 r. Autorem rekomendacji jest Dariusz Dadej, analityk Noble Securities. Skróty rekomendacji są do pobrania TUTAJTUTAJ

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat