PARTNER SERWISU
sailruws

Olymp w drodze na rynek NewConnect

Omawiane walory:

Olymp, specjalizujący się w produkcji sprzętu treningowego dla branży fitness, zamierza na przełomie 2020/2021 r. zadebiutować na rynku NewConnect. W lipcu spółka pozyskała od inwestorów ponad 1 mln zł w ramach przeprowadzonej kampanii na platformie crowdinwestycyjnej. Obecnie spółka skupia się na realizacji obranych celi emisyjnych, dopasowując się do realiów rynkowych poprzez dywersyfikacje swoich kanałów sprzedaży oraz usługi rewitalizacji używanych maszyn.

Fot. spółka

Olymp prowadzi działalność skupiającą się na produkcji oraz dystrybucji sprzętu fitness. Marka jest obecna na rynku od prawie 40 lat, od kiedy to rozpoczęła produkcję sprzętu siłowego w Golędzinowie jeszcze w latach 70. Spółka kładzie duży nacisk na tworzenie produktów odpowiadających precyzyjnie określonym grupom klientów. W swojej ofercie posiada ona swoje dwie linie produktów: Classic i New Generation, oraz dystrybuowany sprzęt treningowy od najlepszych światowych marek.

– To co nas wyróżnia na rynku to solidne i wytrzymałe maszyny ekonomiczne. W Polsce, szczególnie wśród starszych pokoleń związanych ze sportem, jesteśmy znaną i docenianą marką. Możemy wyposażyć kompleksowo każdy obiekt sportowy przy użyciu naszych dwóch linii produktów oraz urządzeń światowych marek. Oferujemy naszym klientom pełną kastomizacja kolorystyczną, gdzie sprzęt może być dostosowany według indywidualnych upodobań klienta, możemy zejść nawet do poziomu koloru pojedynczej nitki. – komentuje Sylwia Czepiżak, prezes zarządu Olymp.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Produkty spółki pozycjonowane są jako „value-for-money”, oferujące najlepszą jakość w przystępnej cenie, średnio 20 proc. niższej od globalnej konkurencji. Jest to sprzęt przeznaczony głównie dla klubów fitness, który jest kluczowym segmentem klientów w strategii spółki. Jednocześnie spółka dywersyfikuje swoje grupy docelowe, rozwijając się na rynkach wertykalnych, oferując swoje produkty klientom niepowiązanych bezpośrednio z branżą fitness tj. hotele, SPA, galerie handlowe. Spółka prowadzi również sprzedaż w kanale B2C oferując swój sprzęt klientom indywidualnym, poprzez stronę internetową: sklep-fitness.pl.

– Oczywiście, segment klubów fitness stanowi dominujący udział w strukturze przychodów spółki, dlatego też właśnie tam skupiamy naszą największą uwagę. Jednakże nie możemy zapominać, że to właśnie w tym segmencie klientów istnieje największe nasycenie konkurencji. Rynek sprzętu treningowego dynamicznie rośnie, lecz przy obecnej liczbie konkurentów zwiększenie na nim swoich udziałów stanowi spore wyzwanie. Branża fitness cechuje się ograniczoną przewidywalnością, wobec czego stale dopasowujemy naszą ofertę do panujących realiów rynkowych, rozszerzając nasze segmenty klientów o kolejne grupy – mówi Sylwia Czepiżak.

Olymp świadczy także działalność konsultingową w zakresie prawidłowego zagospodarowania przestrzeni w klubach fitness oraz usługi rewitalizacji używanego sprzętu fitness w celu maksymalizacji stopy zwrotu z każdego zamówienia.

– Posiadając prawie 40-letnie doświadczenie w branży, chętnie dzielimy się z klientami wiedzą na temat poprawnego gospodarowania przestrzenią klubową. Dodatkowo, oferując im usługę renowacji starego sprzętu, jesteśmy w stanie dotrzeć do bardziej budżetowych grup klientów, których nie stać na zakup nowego sprzętu. Koszt renowacji starej maszyny to ok. 1/3 ceny nowego sprzętu – dodaje Sylwia Czepiżak.

W lipcu, spółka z sukcesem przeprowadziła kampanie crowdfundingową pozyskując od inwestorów ponad 1 mln zł. Środki pozyskane w drodze emisji akcji mają być wykorzystane na dalsze prace nad dokumentacją techniczną sprzętu oraz recertyfikację maszyn, niezbędnej by prowadzić sprzedaż na rynkach zagranicznych. Dodatkowo, część środków ma być przeznaczona na płatność za zakup sklepu internetowego sklep-fitness.pl oraz jego serwis.

Na przełomie 2020 i 2021 r. spółka planuje debiut na NewConnect.

Olimp SA to uznany producent i dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Olymp pozyskał finansowanie na realizację umowy z Xtreme Fitness i dalsze skalowanie biznesu

    Zakończyła się emisja akcji z prawem poboru OLYMP, notowanego na NewConnect dostawcy kompleksowych rozwiązań dla branży fitness. W ramach oferty zostało objętych 7.839.663 akcji o łącznej wartości ponad 4,3 mln zł, w tym blisko 2,54 mln zł to kompensaty pożyczek. Pozyskane w ramach oferty środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na realizację rosnącego portfela zamówień.

  • Producent sprzętu treningowego OLYMP z ambitnymi planami rozwoju. W ich realizacji pomoże finansowanie z trwającej emisji akcji Notowany na NewConnect dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness zamierza znacząco zwiększyć moce produkcyjne, co pozwoli na dalsze skalowanie działalności. Spółka ma zawarte umowy współpracy z kilkoma sieciami fitness i planuje zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych. Realizacja planów rozwoju oraz obsługa systematycznie rosnącego portfela zamówień będzie możliwa dzięki finansowaniu pozyskanemu z trwającej emisji akcji serii F.
  • Susza na rynku pierwotnym GPW. W Europie odnotowano 20 debiutów w I kw. 2023 r.

    Na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) odnotowano 2 IPO w I kw. 2023 r. wobec 3 w analogicznym okresie ub.r. Wszystkie z nich miały miejsce na NewConnect, a łączna wartość IPO debiutujących spółek wyniosła 3,6 mln zł (0,8 mln euro), co oznacza spadek o 77,4 proc., w porównaniu do poprzedniego roku kiedy łączna wartość IPO wynosiła 16 mln zł (4,4 mln euro), wynika z raportu "IPO Watch Europe" przygotowanego przez firmę doradczą PwC.

  • Pomysł przedłużenia wakacji kredytowych zatopił GPW, w grze PKO BP, Pekao i Millennium

    Nikt nie jest bezpieczny, gdy rząd szykuje się do wyborów. Kolejny raz przekonali się o tym posiadacze akcji banków. Środowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od mocnej przeceny sektora bankowego. Jeżeli coś może przekreślić hossę na GPW to właśnie politycy.

  • Olymp wchodzi na NewConnect. Debiut 24 stycznia

    Dostawca rozwiązań dla branży fitness, specjalizujący się w produkcji sprzętu treningowego zadebiutuje na NewConnect 24 stycznia. Spółka zapowiada dalszy rozwój zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat