– Procentowy wzrost sprzedanych opon jest u nas mniej więcej proporcjonalny do wzrostu przychodów. Przychody ze sprzedaży od lat konsekwentnie nam wzrastają i chcielibyśmy utrzymać tę dwucyfrową dynamikę wzrostu – powiedział ISBnews Topolewski.

Sprzedaż zagraniczna rośnie szybciej niż krajowa. Źródło: Omówienie raportu za II kwartał Oponeo.pl przygotowane przez analityka StockWatch.pl
W I półroczu 2017 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała 1,2 mln opon, tj. o 28 proc. więcej niż analogicznym okresie poprzedniego roku. Dynamiczny wzrost sprzedaży przełożył się pozytywnie na wyniki grupy kapitałowej Oponeo.pl. Przychody ze sprzedaży w ciągu I półrocza 2017 roku wyniosły 296,5 mln zł i wzrosły o 24 proc. r/r. Przychody ze sprzedaży w kraju ukształtowały się na poziomie 219,3 mln zł i przyrosły o 29 proc. r/r. Wpływy z tytułu sprzedaży za granicą zamknęły się kwotą 77,2 mln zł i wzrosły o 10 proc. r/r. >> Zobacz szczegółowe omówienie najnowszych wyników Grupy Oponeo.pl
Prezes dodał, że grupa nie zakłada wchodzenia na nowe rynki, obecna strategia grupy kapitałowej zakłada intensyfikowanie sprzedaży na rynkach, na których już funkcjonuje.
– Rynek amerykański jest rynkiem zgoła odmiennym od rynków europejskich w obszarze e-commerce, jak widzimy, nie tylko w zakresie przygotowań do rozpoczęcia sprzedaży, ale też i funkcjonowania na tym rynku. Stanowi on dla Grupy Oponeo.pl swego rodzaju przyczółek do zdobywania doświadczenia na rynku pozaeuropejskim, ale w związku z tym, że wymaga wielu nakładów pracy, skupiamy się na tę chwilę na rozwoju rynków europejskich, przy jednoczesnych działaniach nad pozycjonowaniem organicznym sklepów w USA – wskazał Topolewski.
Oponeo.pl od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych.